V ten deň Marlon Brando a taliansky režisér Bernardo Bertolucci raňajkovali sami. Rozložili sa v tom istom parížskom byte, ktorý mala ich produkcia prenajatý, sedeli ležérne, na parketách. A ak máme veriť Bertolucciho spomienkam, zrazu sa na seba intenzívne pozreli a obom bolo jasné, že dostali ten istý nápad. Rozhodli sa, že devätnásťročnej Marii Schneiderovej, ktorá s nimi Posledné tango v Paríži nakrúcala, nepovedia, čo ju cez deň čaká.
V pláne bola scéna, kde ju Marlon Brando znásilní a ako lubrikant pritom použije maslo z raňajok.
V roku 1972 sa na takú scénu kritici pozerali s obdivom a rešpektom. Odvážne sexuálne scény sa vtedy vnímali ako moderné, progresívne umenie. Dnes však svetové médiá vytiahli archívne rozhovory a svedectvá, sčasti známe, sčasti nikdy nevydané, ktoré pozadie situácie spresňujú. Z kultovej sekvencie je zrazu odsúdeniahodný čin: filmové hviezdy znásilnili neskúsenú herečku.
Z trojice zaangažovaných umelcov zostal už len Bertolucci, ktorý k tomu môže niečo povedať.
Znásilnili ju obaja
Posledné tango v Paríži je príbehom vdovca z Ameriky, ktorý s neznámym mladým dievčaťom nadviaže intenzívny telesný vzťah. Stane sa to takmer bez slov, on ju v meste prenasleduje a ona sa zo zvláštnych dôvodov nechá. Sexuálnych scén je vo filme viac, tú, o ktorej médiá začali rozprávať, nazval Bertolucci "Maslo".