BRATISLAVA. Pozri, mami, tam sú, kričalo jedno z detí, keď naháňalo niekoľko tanečníkov oblečených v svetroch s kapucňami pastelových farieb. Pre Bratislavu si v sobotu poobede pripravili špeciálnu choreografiu v okolí nákupného centra Eurovea.
Vsúvali sa do úzkych priestorov v štruktúre budov, vytvárali sochy zo svojich prepletených tiel, omotávali sa okolo lámp a deti za nimi veselo pobehovali.
Zhruba dvadsať slovenských tanečníkov vyškolila rakúska choreografka Esther Steinkügler, spolupracovníčka umelca Williho Dornera, ktorý má jasný rukopis a cieľ: poukazovať na nezrovnalosti vo verejnom priestore.
Hravá prechádzka s tanečníkmi patrila k najväčším ťahákom programu Bielej noci.
Ich popoludňajšie vystúpenie nasledovalo niekoľko rodiniek s deťmi. Najväčší slovenský festival vizuálneho umenia svoj program tento rok prispôsobil práve im.
Rozmýšľali, ako peniaze nahradiť
Z Bielej noci sa teraz prvý raz stal Biely víkend.
Najzaujímavejšie časti programu festivalu boli totiž sprístupnené od piatka do nedele. Súvisí to s problémami, ktoré si minule organizátori prežili.