Bratislava 8. marca (TASR) -
Vytvoril ich od roku 1968, tesne po dokončení Strednej školy umeleckého priemyslu, do roku 1977, keď už mal za sebou aj štúdiá na ďalšej bratislavskej škole - Vysokej škole výtvarných umení (VŠVU). Koláž Dvojitosť je najstarším dielom, v ktorom autor pomocou vystrihnutých novinových obrázkov vytvára poetickú metaforu s obrazom v obraze. Aj v ďalších rokoch experimentuje skúma médium maľby v rôznom kompozičnom členení, vzájomnými vzťahmi farieb vytvára register štruktúr na princípe nekončiacej sa maliarskej hry ako spôsobu tvorby. Diela tvoril kombinovanou technikou (Potichu, Možno, Natrhnutý, V kúte, Táto vec...), maľoval aj temperou (Asi, S modrou, S nožnicami, Čierno-biely) a robil aj ďalšie koláže (Vlasatosť?). Na niektorých dielach Minárik vytvára vizuálny dialóg plný protikladov a napätia.
Najviac z vystavených 17 obrazov je z roku 1974. Vytvoril ich po ukončení VŠVU, keď už atmosféra umeleckej slobody pominula a nastalo obdobie tzv. politickej normalizácie aj v kultúre. Spolu s priateľmi zo štúdií si zvolil cestu slobodnej tvorby v neslobodných podmienkach. V 70. a 80. rokoch sa zúčastňovali na výstavách mimo oficiálnej výtvarnej scény mimo galérií, v bytoch a neumeleckých inštitúciách, či na hudobných večeroch a rôznych súkromných podujatiach. Prispievali do tajných výtvarných albumov, ktoré si vzájomne posielali českí a slovenskí umelci. V roku 1991 si oficiálne založili Skupinu A-R a každoročne organizujú stretnutia. Podľa kurátorky výstavy Barbary Bodorovej je pre Minárika aj ostatných členov skupiny charakteristické narábanie s motívom v rámci jeho zahaľovania, skrývania, prekrývania, vrstvenia, čím sa dielo interpretačne komplikuje. "Naznačený motív obrazov či zámerné zahmlenie pohľadu na maľbu bezočivo odporovali dobovým výtvarným konvenciám," charakterizuje tvorbu Bodorová.
Výstava potrvá do 29. mája. Je otvorená denne od 8. do 17. hodiny okrem soboty a nedele.