Reklama na život má za sebou 7. ročník. Tohtoročná téma bola Sme k smrti pobavení! Súťaž prebieha od januára do mája, a prihlásené boli filmy z 5 štátov, predovšetkým z Maďarska, Česka a Slovenska. Medzinárodná komisia rozhodla o víťazoch, ktorí boli vyhlásení na slávnostnom ceremoniáli v Bratislave v Istropolise v piatok 18. mája v rámci dňa Zlatý klinec, najlepšie reklamy Slovenska.
Víťazom sa stal slovenský filmár Peter Kotrha, strihač, ktorý cez tragický príbeh o znásilnenom chlapcovi mužom, ktorého pre jeho humor nazývajú Pogo the Clown a ktorý znásilnil a zavraždil 33 nezletilých chlapcov, vyrozprával v jednej minúte ucelený príbeh o pedofílii.
Druhé miesto získala tragikomická minútka maďarského režiséra Mecseki Szaba o žene, ktorá hlad prekryje kúpou spodného prádla za posledné peniaze.
Tretie miesto získal taktiež maďarský film Batman is Back, režiséra Ábela Viskyho, ktorý humorným a odľahčeným spôsobom hovorí o kríze a jej zvláštnych dopadoch na mladých ľudí.
Súťaž si udržala kvalitu prihlásených videí, ale oproti predchádzajúcim ročníkom mal dopad krízy, frustrácia z predčasných volieb a kauzy gorila, veľký dopad na výber témy. Našťastie sa mladí režiséri vedia aj na tie najťažšie existenciálne témy pozrieť s nadhľadom a ľahkosťou.
Autor: kul