Tanečno-hudobné predstavenie Fuga, ktoré premiérovalo divadlo elledanse, je obnovením vyše 10-ročného projektu choreografky Lucie Holinovej a skupiny Med. Scéna je opäť v úvode zakrytá stenou z menších oddeliteľných plôch. Ich odkrývaním sa postupne otvára javisko, na ktorom je vzadu rozložená skupina Med. Zvyšok patrí štyrom tanečníkom a zopár svetelným objektom dotvárajúcim scénu Vlada Holinu.
Spočiatku limitovaný výhľad šteklí zvedavosť, v jednom výreze vidíme napríklad len nohy účinkujúcich. Tie ale úplne postačia na vykreslenie základných vzťahov. Na predstavení je najlepšie, ako jednoducho funguje na skratke a nepredkladá otravné divadlo komplikovaných väzieb medzi postavami, ktoré sú obsadením dve ženy, dvaja muži – už aj tak dané.
Fuga je priamočiara, možno práve vďaka kapele, ktorá šliape. Jej výbušnej energie sa výborne zhosťujú aj tanečníci: bývalá dlhoročná členka Divadla Štúdio tanca Michaela Nezvalová, absolvent banskobystrického konzervatória a v Bratislave už etablovaný Radoslav Piovarči, doma aj v zahraničí pôsobiaca Soňa Ferienčíková, aj jediný „nesúčasník“ v obsadení, hiphoper Miro Janík.
Nápady vychádzajú z tanca, nie naopak, kostýmy Aleny Kobielskej aj svetelný dizajn Intsa Plavnieksa sú v pestrej, ale nie gýčovej farebnosti. Triezva dramaturgia Moniky Čertezni sa hodí, najmä keď sa k slovu dostanú slovenské texty kapely - neobvyklý, ale zaujímavý sprievod k súčasnému tancu.
Najväčšou mágiou predstavenia je, ako sa v ňom podarilo skĺbiť rozdielne štýly bez toho, aby pôsobili ako zlátanina v nejakej lacnej show. Súčasný tanec tu má energiu a hip hop dušu. A aj keď sa tu s „fugou“ v stene nepracuje tak ako v minulosti so „škárou“, práve jej nový, cool presah má šancu z Fugy spraviť, čo sa inak divadlu elledanse už aj tak darí: divácky úspešné predstavenie. Právom.
Autor: Katarína Mojžišová