O modernom terorizme už režisér Olivier Assayas jeden film nakrútil. Nevie, či by mal zmysel aj druhý. Nechce sa mu znovu ponoriť do špinavej a nudnej politiky.
Na uliciach sa už nestrieľa, ľudia sú doma, v práci, v škole a ani viac nemanifestujú. V Paríži však ešte nejaké stopy po atentátoch na časopis Charlie Hebdo sú. Pred úradmi a turistickými miestami stojí o niekoľko vojakov viac ako zvyčajne a v rukách majú pušky, niekedy sa popri ceste presunie aj skupina vojakov.
Francúzsky režisér Olivier Assayas rozmýšľa, či je teraz zase ten vhodný čas, aby on, alebo jeho kolegovia nakrútili film o terorizme. On už jeden taký nedávno nakrútil.
„Neviem, či je dnes situácia v niečom iná, či sa terorizmus za posledné desaťročia zmenil,“ hovorí v rozhovore pre SME. „Povedal by som, že skôr nie.“
Model je rovnaký, ktosi posiela správy
Pred štyrmi rokmi prišiel Assayas do kín s drámou Carlos. Jej koproducentom bola francúzska stanica Canal plus, v televízii mala tri časti a dokopy päť a pol hodiny. Dĺžka bola namieste, Carlos bol veľký príbeh moderného terorizmu.
Takúto prezývku dostal Ilich Ramírez Sánchez, muž, ktorý študoval v Londýne a vedel dobre po anglicky, francúzsky aj po arabsky.
Patril ku generácii, ktorá prišla po roku 1968 a myslela si, že pravá revolúcia ešte len príde a prekrúcala ideály tej májovej.