Keď Róbert Kalina v roku 1996 sedel nad návrhmi eurobankoviek, nemohol sa veľmi rozšupnúť. Mal dovolené použiť motívy najvýznamnejších európskych slohov bez toho, aby sa ktorýkoľvek z nich spájal s niektorým členským štátom. Tak to žiadala medzinárodná porota.
Preto sú na jeho dvadsaťeurovke napríklad mosty a okná, ktoré si vymyslel. Nie sú vernou kópiu žiadnych európskych architektonických diel, sú iba symbolom komunikácie medzi ľuďmi v Európe a zvyškom sveta. Brány a okná môžu zasa znamenať otvorenosť a budúcnosť, vyjadril sa vtedy Kalina.
Patrila k najfalšovanejším, preto jej na pravú stranu pridali ochranné prvky.
Bezpečnostné prvky, ktoré sa ukážu pod UV svetlom na týchto peniazoch, tvoria kostru zvierat.
Fiktívna mena
Maďarskú študentku Barbaru Bernátovú žiadna komisia neobmedzovala. Ako svoj absolventský projekt si zaumienila vytvoriť fiktívnu menu, ktorá bude nielen platidlom, ale aj kúskom umenia. Jej alternatívne eurá už mesiac kolujú po sociálnych sieťach a zbierajú komplimenty.