Aby mohli zlepšiť svoje služby, tak vývojári stojaci za službou Spotify budú schopní získať prístup k ďalším informáciám o klientoch – doteraz to bol dátum narodenín a emailové adresy, najnovšie však aj fotografie, kontakty, či miesta, kde sa ich klienti nachádzajú. Niektoré údaje pritom môžu sprístupniť aj zadávateľom reklamy, oznámil portál NME.
Súvisí to so spustením novej aplikácie pre bežcov, ktorá vám vyberie správnu hudbu k rýchlosti pohybu.
Mnohých používateľov však táto správa pobúrila a začali sa obávať o bezpečnosť svojich osobných údajov. Šéf spoločnosti David EK teraz na kritiku reaguje ospravedlnením: „Zanedbali sme komunikáciu o týchto zmenách a bezpečnosť osobných údajov pre nás zostáva najvyššou prioritou.“
Spotify pritom celosvetovo silnie – od mája 2014 sa počet používateľov zdvojnásobil: zhruba dvadsať miliónov si za rozšírenú službu platí a viac než päťdesiat miliónov ju využíva zadarmo. Firmu často kritizujú umelci, ktorí tvrdia, že za sprístupnenie svojich piesní a skladieb dostávajú malý finančný zisk.
Autor: mh