Už teraz si Steven Soderbergh predstavuje, ako budú o rok pred kinami visieť plagáty k jeho novému filmu, pretože si myslí, že to bude celkom štýlové. S Michaelom Douglasom a Mattom Damonom nakrúca Behind The Candelabra, životopis o extravagantnom klaviristovi Valentinovi Liberacem.
„On bol neuveriteľný. Dokázal ľudí zabaviť tak ako Elton John spolu s Madonnou, predtým, ako prišli Elton John s Madonnou,“ povedal Soderbergh v rozhovore pre Empire.
Liberace sám tvrdil, že nekoncertuje, ale že robí šou, hral klasické skladby, ale s popovými aranžmánmi. Bol pri tom oblečený ako kríženec Sgt. Peppera a Elvisa Presleyho. Jeho šou vyzerala dosť gýčovo a iritovala hudobných kritikov, ale roky bol najlepšie plateným performerom. Na negatívne recenzie vraj reagoval vetou: „Smial som sa pri čítaní celou cestou do banky.“ Prípadne „Plakal som pri čítaní celou cestou do banky.“
Soderbergh sa ho pokúsi zastať. „Mne ide o to ukázať, že bol výborným, ozaj talentovaným klaviristom.“ Rolu Liberaceho dostal Douglas, Damon hrá jeho výrazne mladšieho milenca. Liberace nikdy verejne nepriznal, že je homosexuál, a to aj spôsobilo ich rozchod, po ktorom sa, ako hovorí Soderbergh, ešte štyri roky „zvláštne k sebe približovali“.
Je možné, že toto nebude klasický životopis, tak ako nebol klasický životopis Soderberghov dvojdielny Che.
Väčšina peňazí, ktoré naň americký oscarový režisér dostal, vraj pôjde na kulisy zo sedemdesiatych rokov a vtedajšie kostýmy. „Keď si predstavím Michalea Douglasa a Matta Damona odfotených v takých šatách – to bude filmový plagát!“ teší sa Soderbergh.
S oboma hercami už robil, Damon hral v trilógii Dannyho jedenástka – trinástka, v Nákaze a mal aj menšiu úlohu v Che Guevarovi, Douglas bol ako sudca v jeho výbornej oscarovej dráme Traffic – Nadvláda gangov.