
Antonio Douthit ako Smrť v hrozivom tanci na svetovej premiére St. Louis Woman: A Blues Ballet Harlemského tanečného divadla na Festivale Lincolnovho centra. FOTO-ČTK/AP
Na scéne je salón zo štyridsiatych rokov, zaplavený jasnočerveným a purpurovým svetlom. Kostýmy sú biele, modré, červené, žlté a zelené. Hlavné postavy sú v purpurovom. A tancujú nádherne.
Nebol to len balet. „Iste, tancujeme veľmi pekne. Ale zároveň sú v tom predstavení všetky typy tanca: step, tango, defilé na móle. Má aj výbornú hudbu, ktorú tu interpretuje nielen orchester, ale aj traja výborní speváci,“ tvrdí tanečník Antonio Douthit.
Vyzerá to ako broadwayská šou, ktorou St. Louis Woman aj kedysi bola. V rukách Harolda Arlena a Johnnyho Mercera sa jej roku 1946 veľmi nedarilo, napriek fantastickým pesničkám, no súbor Arthura Mitchella ho vzkriesil ako balet, s nádejou, že si nájde cestu späť na Broadway.
„Michael Smuin, choreograf predstavení, sa úplne vybláznil, miešal obľúbené tanečné štýly a netrápil sa, či sa hodia k dobe, preskakoval zo štyridsiatych rokov do osemdesiatych, jeho tango je erotické a invenčné, partner s partnerkou s nohami obkrútenými preletí po celom javisku,“ povedal Antonio Douthit.
(reuters)