Dnes má Joj podľa tzv. denníčkového prieskumu 13,5 percentnú sledovanosť.
Zvýšiť ju chcú filmovými trhákmi, ale aj rozšírením počtu vysielačov na frekvenciách, ktoré Joj získala od licenčnej rady tento a minulý rok.
„Predpokladám, že Joj do roka dosiahne 20-percentný podiel, ak nie viac,“ povedal pre RádioTV finančný riaditeľ českej televízie Nova Petr Chajda, ktorý zastupuje záujmy PPF. Spoločnosť chce do Joj investovať rádovo desiatky miliónov korún.
V septembri Joj plánuje sprevádzkovať tri výkonné vysielače v Trenčíne, Uhrovci a v Nových Zámkoch. „Bude nás môcť sledovať viac ako 80 percent divákov, čo je o pol milióna viac ako dnes,“ povedal pre SME šéf Joj Milan Kňažko. Po získaní stabilnej pozície sa chce Joj podľa Chajdu pokúsiť zaútočiť na Markízu.
Joj má problém s inzerciou, podľa servera RadioTV Markíza využila svoje postavenie na trhu a odrezala ju od lukratívnych klientov. „To bolo tiež hlavným dôvodom, prečo sa Česká produkční invest rozhodla predať 50-percentný podiel v Joj vplyvnej spoločnosti Grafobal,“ uvádza RádioTV.
Kňažko je presvedčený, že do 2-3 rokov bude Joj pripravená súťažiť o prvenstvo na slovenskom televíznom trhu. „Sledovanosť Joj neustále stúpa, kým divácka obľuba konkurencie klesá,“ povedal.
(hr)