ivadla a kritický seminár. Dielne pripravilo Národné osvetové centrum (NOC) a Ústav amatérskej umeleckej tvorby (ÚAUT) z Bratislavy a sú určené vedúcim detských divadelných súborov, režisérom, pedagógom a všetkým, ktorí sa zaoberajú dramatickou výchovou. Ambíciou tvorivých dielní je pomôcť pri budovaní kolektívu, poradiť a prakticky ukázať postupy a hry, naučiť vybrať dobrú predlohu, zvládnuť dramatizáciu a vytvoriť scenár, zasvätiť účastníkov do techniky dychu, hlasu a pohybu na javisku, či ukázať rôzne improvizačné techniky a scénografiu.
Triedu réžie s témou Nahota a pávy povedie úspešný dramatik a režisér Silvester Lavrík. Podmienkou na absolvovanie triedy je odovzdať pri prezentácii písomný fragment z denníka Jeden deň Ypsilona Ixoviča a vek nad 16 rokov. Na prezentáciu si zároveň záujemcovia musia priniesť aspoň jednu knihu zo študijnej literatúry (Foucault: Dejiny šílenství, Adorno: Estetika, Gombrowitz: Denníky, Grécke mýty). Po teoretických cvičeniach si amatérski umelci vyskúšajú samostatnú prácu so sémantickými parametrami nahoty.
V triede dramaturgie, pod vedením dramaturga a režiséra Karola Horvátha, sa frekventanti oboznámia so základmi práce dramaturga v amatérskom i profesionálnom divadle. Vyberú si text, rozanalyzujú a upravia ho, spoznajú úlohu režiséra pri formovaní dramaturgie a zoznámia sa so základnými formálnymi znakmi dramatického textu, ktoré zužitkujú pri dramaturgicko-režijnej koncepcii.
Scénograf a pedagóg Ján Zavarský bude prednášať v triede scénografie. Záujemcovia o prácu v dielni si musia priniesť text od Nikolaja Vasiljeviča Gogoľa Ženba, skicár, ceruzky a pravítko. Naučia sa vnímať text vzhľadom na výtvarno-režijnú koncepciu a z publikácie Scénografia sa dozvedia aj niečo z dejín scénografie. Riaditeľ tanečného divadla Bralen Rastislav Letenaj a členka divadla Janka Kekeňáková priblížia návštevníkom triedy herectva pohybovú prípravu herca, základy choreografie a improvizácie a oboznámia ich s technikami moderného a džezového tanca. Triedu detskej dramatickej tvorby povedie režisér úspešného detského dramatického súboru Ochotníček z Púchova Peter Hudák.
Kritický seminár pre odborných pracovníkov osvetových stredísk a pre organizátorov festivalov, bude mať na starosti Oleg Dlouhý, ktorý sa venuje divadelnej kritike a širšej divadelnej publicistike. Na seminári budú záujemcovia diskutovať o každom predstavení Scénickej žatvy 2003 a rozoberať jeho jednotlivé zložky - od literárnej predlohy cez tvorivé postupy, až po zhodnotenie výslednej inscenácie.
Poslaním festivalu Scénická žatva, ktorej začiatky siahajú až do roku 1923, je poznávanie stavu a úrovne činohernej a bábkarskej tvorby rôznych druhov a žánrov. Je tiež priestorom na konfrontáciu umeleckých výsledkov s víťaznými inscenáciami z tematických prehliadok aj s inscenáciami zahraničných súborov. Scénická žatva je zaradená aj v kalendári medzinárodných podujatí divadelných ochotníkov Európy a je vrcholnou súťažnou prehliadkou ochotníckych divadiel na Slovensku. Zúčastnia sa na nej víťazné produkcie z celoštátnych súťažných prehliadok: Belopotockého Mikuláš, Divadelné Šurany, Zlatá priadka v Šali, Divadlo a deti v Rimavskej Sobote, Fedim, Hviezdoslavov Kubín a z tematických prehliadok Palárikova Raková, Festival Aničky Jurkovičovej a PAN 2003.