Bratislava 19. októbra (TASR) - Preplnené sály i foyer bratislavského Parku kultúry a oddychu (PKO), kde sa už tradične koná najväčší sviatok džezu na Slovensku - Bratislavské jazzové dni (BJD), ukázali, že džez si získava v našom regióne čoraz viac fanúšikov.
Trojdňový hudobný maratón na nábrežie Dunaja každý deň prilákal tisícky milovníkov džezu zo všetkých končín Slovenska počnúc Humenným a končiac Záhorím. "Džezáky si neodpustím, aj keby vypukla tretia svetová," ubezpečoval rozjarený František z Popradu, ktorý je na BJD už po siedmy raz. Dôkazom bol aj vedľa stojaci kamarát Juraj, ktorého neodradila ani zlomená noha a davom sa presúval za pomoci bariel.
Vysoký záujem potvrdil aj radostný výraz na tvári organizátora a konferenciéra "džezákov" Petra Lipu, ktorý už týždeň pred začiatkom oznámil, že kapacita PKO, čo je asi 1500 až 2000 ľudí, je vypredaná. Organizátori mali v zálohe pripravených na každý deň ešte 200 vstupeniek, ktoré sa predali do dvoch hodín pred začiatkom prvého koncertu. "S relatívne nenáročným vkusom slovenského konzumenta hudby, o ktorom nás "presviedčajú" prvé miesta hitparád, to zrejme nie je až také zlé," zhodnotil tohtoročnú návštevnosť jeden z účinkujúcich, ktorý chcel však z vrodenej skromnosti zostať v anonymite.
Bratislavské džezáky sú nielen prehliadkou tohto najlepšieho, čo sa v "kuchyni svetového džezu" uvarí, ale aj príležitosťou stretnúť starých známych. "Sú tu kamoši, s ktorými som prežil búrlivé pubertálne časy a posledných päť rokov sa stretávame iba na džezákoch," vysvetlil 30-ročný Jano z Banskej Bystrice, ktorého od štvrtého pivka neodradilo ani 37 korún za pol litra zlatého moku v plastovom pohári.
Podľa "znalcov" sú medzi návštevníkmi BJD dokonca aj takí, ktorí strávia viac času pri výčapných pultoch. "Toho týpka v modrom saku vidím stáť v rade vždy, keď idem okolo," upozornil Slavo, ktorý nedočkavo prešľapoval v rade na šunkový chlebík. Chronickým hladošom, ktorí nevydržali šesť až sedemhodinový hudobný maratón, boli určené obložené chlebíky, bagety a sladkosti. Organizátori nezabudli ani na abstinentov či tehotné ženy, ktorých tu mimochodom bolo hneď niekoľko. V troch veľkých a dvoch menších stánkoch predávali džúsy, minerálky a "populárne bublinkové nápoje".