BRATISLAVA 11. novembra (SITA) - Bratislavská Open Gallery na Baštovej ulici ponúka až do 5. decembra výstavu Glokality z cyklu vizuálnych interakcií, fotografie, filmu a videa. Jedenásť autorov sa svojimi prácami snaží reflektovať negatívne sociokultúrne javy súvisiace s globalizáciou a novým usporiadaním sveta po páde Berlínskeho múru. Parodujú človeka zasiahnutého novými technológiami, internetom, virtuálnou realitou, obrazovými magazínmi či zábavnou technikou a kritizujú zmeny prirodzenej krajiny pre globálny turizmus.
Roman Ondák predstavuje vo svojej práci Antinomádi vzorku ľudí zo svojho okolia, ktorí neradi cestujú a ťažko opúšťajú svoje istoty. Tajomstvá lásky Radany Valúchovej súvisia s problémom voľného pohybu po zrušení opevnených hraníc a zbavení sa prekážok. Symbolmi zdôrazňuje krásu slovenských dievčat a silu tradičných hodnôt. Martin Kollár fotografiami upozorňuje na absurdné situácie, ktoré si človek v každodennom živote nevšimne a podáva akýsi dokument doby a prostredia. Študentská práca Petry Bošanskej Prirodzený - umelý svet je súbor čiernobielych oxeroxovaných preukazov a legitimácií jej spolužiakov. Civilnú slušnosť pasových fotografií paroduje grimasami a prevlekmi. Andrea Kalinová svojou fotomediálnou prácou Homeless Reality zobrazila bratislavské lokality obývané bezdomovcami a vytvorila alternatívnu cestovnú či realitnú kanceláriu.
Séria fotografií Lucie Nimcovej Slovensko 003 je pohľadom na tradičnú krásu slovenských žien. Fotografický cyklus Piktogramy od Petry Áčovej poukazuje na svet ovládaný piktogramami z dvoch uhlov. Ikonické znaky na jednej strane riadia a zakazujú niektoré činnosti v nákupných centrách, napríklad fajčenie či korčuľovanie, na druhej strane sú v prostredí mladých autistov dôležitými mnemotechnickými prostriedkami, ktoré zabezpečujú primárne ľudské činnosti ako jedenie, umývanie či obliekanie.
Videopráca Skok od Petra Drmlíka poukazuje na možné tragické následky napodobovania televíznych vzorov. Film Roberta Kirchhoffa The Open Windows (Otvorené okná) zobrazuje nespokojnosť mladej inteligencie so slovenskou provinciálnosťou, a ktorá sa vďaka pracovným príležitostiam rozhodla usadiť alebo dočasne ostať v Prahe. Film Mareka Šulíka Tretia svetová vojna je jednou časťou z trojdielneho dokumentárneho cyklu Strata domova a ponúka svedectvá, spomienky a pocity ľudí, ktorí kedysi bývali na území dnešných vodných priehrad. Šulík si všímal silnú previazanosť človeka s miestom bydliska, ktorý bol donútený vysťahovať sa. Krátka meditatívna filmová esej Cez okno od Petra Fila je príbehom človeka žijúceho na zabudnutom mieste v malom domčeku pri trati. Ten cez okno sleduje svoje najbližšie okolie a počúva správy o počasí vo veľkých mestách.
Výstava Glokality, ktorej názov vznikol zlúčením slov globalita a lokalita, má parafrázovať dnešnú situáciu súvisiacu s globalizačným procesom a vizuálnou kultúrou, ktorou je súčasný človek ovplyvňovaný. Kurátormi výstavy sú Petra Hanáková, Martin Kaňuch a Jana Oravcová.