„Prvá slovenská scéna má lepších spevákov než pražská," pokračuje autorka, argumentujúc tým, že tieto náročné operné diela zvládla slovenská opera aj bez zahraničných hostí. Hoci sa Vűra Drápelová o niečo kritickejšie vyjadrila k inscenačným koncepciám režisérov Mariána Chudovského a Jozefa Bednárika, Bednárikova Popoluška na ňu ako celok pôsobila ako „zvládnuté, zábavné, zohrané predstavenie".
Opera a Balet SND pripravili v novembri spoločne premiéru ďalšieho, tentoraz bartókovského projektu, ktorý by si mohol vyslúžiť pochvalu nielen z hľadiska interpretačných výkonov, ale i inscenačného tvaru. Balet Drevený princ v choreografii Tamása Juronicsa, ale predovšetkým druhá časť večera, operná jednoaktovka Bélu Bartóka Hrad kniežaťa Modrofúza s výnimočne pôsobivou scénografiou Alexandry Gruskovej v rámci čistej režijnej koncepcie Martina Bendika sa môže pokojne zaradiť do svetového operného kontextu.
Výtvarníčka ponúkla neilustratívne a predsa scénicky účinné stvárnenie Modrofúzovho mámenia. Modrofúz Gustáva Beláčka a jeho partnerky (Jolana Fogašová i Denisa Hamarová) v úlohe zvádzanej Judit poskytujú dôkaz, že aj operné dielo dokáže byť archetypálne, rozprávkové a zároveň také súčasné.
Najbližšie uvedenie tohto výnimočného baletno-operného projektu SND bude 28. novembra. (zu)