Výrazné zlepšenie oproti minulým ročníkom festivalu je najmä v kategórií reklama. Uviedla to riaditeľka Spolku lokálnych televíznych staníc Slovenska LOTOS, ktorý prehliadku organizuje, Nataša Petrová. Za najčastejší nedostatok príspevkov označila nedodržanie čistoty žánrov.
V šiestom ročníku trojdňového Workschop 2004, ktorý sa dnes končí v martinskom Slovenskom komornom divadle, súťaží 27 lokálnych televízií s 88 príspevkami. Najobsadenejšie sú kategórie reklama, spravodajstvo a voľná tvorba, do ktorých tvorcovia prihlásili po 19 príspevkov, v kategórii dokument je 17 a v kategórii publicistika 14 prác. Pri dokumentoch dominujú portréty, prírodopisné filmy ale i cestopisy, vo voľnej tvorbe sú zastúpené najmä videoklipy, upútavky, mládežnícke a zábavné relácie.
Mimoriadne vyrovnané boli tento rok príspevky v kategóriách spravodajstvo a publicistika. Podľa členky poroty Stanislavy Benickej sa v porovnaní s prvými ročníkmi tvorcovia naučili nielen nájsť, ale aj rozobrať lokálny problém. "Naučili sa byť tým čím novinár má byť, teda istou kontrolou verejnej moci. Už sa neboja klásť ťažké otázky kompetentným ľuďom a neboja sa kritiky miestnych funkcionárov, čo je prvok mimoriadne cenný," povedala Benická.
Súčasťou festivalu je každoročne odborný seminár. Tentoraz bol venovaný investigatívnej publicistike. Jeho účastníkom odborníci na konkrétnych príkladoch ukázali zásady práce redaktora a venovali sa aj právnym aspektom publicistiky. Prehliadku Workschop 2004 ukončí dnes večer slávnostné vyhlásenie výsledkov v jednotlivých kategóriách.
rp;pt;pu