Podľa jednej z najnovších štúdií pomáha veľa filmov rozvinúť u detí morálne kvality, akými sú priateľstvo, lojalita, tolerancia a dôvera.
Výskum prebehol s 53 deťmi vo veku od 9 do 11 rokov, ktoré sledovali filmy Príbeh hračiek, Zachráňte Willyho, Oliver a Dumbo. Každý potom vyplnil dotazník a zaradil sa do diskusnej skupiny o populárnych detských filmoch.
Príbeh hračiek podľa zistení poučil deti o zázrakoch priateľstva a nebezpečenstvách žiarlivosti, kým film Zachráňte Willyho o chlapcovi, ktorý sa pokúsil zachrániť veľrybu zo zajatia, podporil debatu detí o právach zvierat.
Deti sa z filmu Oliver naučili, že kradnutie a nenásytnosť sú zlé, aj keď chlapci film považovali za "nudný" a "detinský". Hoci bol film Dumbo najmenej obľúbený, deti sa zhodli na tom, že sa naučili o dôležitosti tolerancie.
Ako zistila vedúca katedry psychológie na Northumbrijskej univerzite, pri pozeraní filmov a diskutovaní o nich sa stimuluje päť kľúčových oblastí, ktoré obsahujú najmä schopnosť spriateliť sa, pocit, že sú súčasťou skupiny, intelektuálny rast a chápanie etnických otázok.
Podľa nej sa ľudia často domnievajú, že pozeranie videa nie je hodnotná aktivita na trávenie voľného času detí. Pri pozornom výbere sa však môže video stať pre deti viacerými spôsobmi bohatým zdrojom zábavy - výchovne, sociálne aj morálne.