Londýnsky producent Kieran Hebden patrí medzi ľudí, ktorí okolo seba nerobia veľký mediálny hluk. Napriek tomu má za sebou dosť pozoruhodnej práce, okrem iného štyri albumy s kapelou Fridge, koncertné vystúpenia s obľúbencom britskej hudobnej tlače Badlym Drawnom Boyom alebo remixy pre Aphexa Twina, Davida Holmesa a Cinematic Orchestra. Odnedávna je i vlastníkom nahrávacej značky Text Records a má za sebou už dva sólové albumy pod hlavičkou Four Tet. Ten druhý nedávno vyšiel na značke Domino Records s názvom Pause.
Problém so zaškatuľkovaním Hebdenovej tvorby bol už v prípade jeho debutu pod pseudonymom Four Tet. Pod pojmom elektronická hudba si totiž každý predstaví niečo celkom iné a podobne vágne je i vymedzenie žánrových inšpirácií niekde medzi Brianom Enom, DJ Shadowom, francúzskou filmovou hudbou a brentfordskou zvonkohrou.
Pause je kombináciou priezračne jednoduchých melódií a súčasných technologických možností. Vo väčšine možno začuť bicie zo samplera a akustickú gitaru, na ktorej vzdialene cítiť vplyv folku. Avšak výsledok pôsobí dojmom, akoby ktosi vzal staré folkové platne, povystrihoval z nich niektoré motívy a použil ich v celkom novej štruktúre. Nenájdete tu pesničky v klasickej forme a až na jednu výnimku ani vokály.
Album je zbierkou drobných kompozícií, v ktorých dominuje zaujímavá rytmika, často poskladaná z rôznych ruchov a jednoduché, chvíľami až naivné melódie. Samo osebe jednoduchý recept, no jeho realizácia Kieranom Hebdenom má čosi, čo mnohým súčasným producentom chýba. Predovšetkým osobitosť a citeľná osobnosť vyvolávajúca dojem, že skladby sú akýmsi autorovým zvukovým denníkom. S typickým, ťažko definovateľným rukopisom a presvedčivou podmanivosťou, ktorá poslucháča núti sa k tejto hudbe i s odstupom času neustále vracať.
Autor: Jaroslav Ridzoň(Autor je redaktor www.inzine.sk)