Láska moja, kde si: Sophie Marceau (Marie-Dominique) s Charlesom Berlingom (Antoine).
si vážila. Ľutuje, že ju francúzsky film nevyužil viac, keď mala dvadsať, dvadsaťpäť, dvadsaťsedem rokov.
Doma sa ako herečka naposledy ukázala vo filme Laurenta Baffieho Kľúče od auta. Buffie je vo Francúzsku veľmi obľúbeným zabávačom a tento film bol - okrem toho, že si v ňom zahral hlavnú úlohu - jeho prvým režisérskym pokusom. Sophie Marceau a spolu s ňou aj iné francúzske hviezdy sa na jeho nápad dali nahovoriť v podstate len z kamarátstva. Nešlo totiž o vážny projekt, skôr o žart. Všetko je obsiahnuté už v jeho názve - Baffie celý film hľadá svoje kľúče od auta a na záver zistí, že ich má vo vrecku. Vo Francúzsku sa o tomto dielku hovorilo len preto, že búra všetky rozprávačské zákonitosti.
V našich kinách je dnes Sophie Marceau ako Marie-Dominique vo filme Láska moja, kde si. Tentoraz si zahrala manželku sebeckého stavebného inžiniera a zúrivého amatérskeho cyklistu. Bertrand veľa šancí u diváka nemá, od začiatku je jeho postava načrtnutá veľmi jednostranne, aby nikto nezapochyboval, že s takým nechutným mužom sa nedá vydržať. Zo sympatického scenáristu Antoina, s ktorým sa Marie-Do stretne v kine, sa preto zákonite musí stať jeho náhradník.
Bohužiaľ, táto klasická zápletka sa vyčerpá už v prvej tretine filmu. Zvyšok - dosť dlhý - bol očividne vymýšľaný s problémami. Akýkoľvek pokus posunúť príbeh ďalej vyznieva krkolomne. Veci sa v ňom dejú nasilu, postavy začnú konať nelogicky a strácajú svoj charakter. Bertrand sa odrazu začína mierne polepšovať, z Antoina sa stáva fanatik, ktorý je ochotný obetovať aj lásku Marie-Do, hlavne, že z toho všetkého napíše dobrý scenár.
Ani šarmantná Sophie Marceau rozpačitú komédiu, ktorá sa zmenila na paródiu samej seba, nezachránila. Marie-Dominique v jej podaní síce ani na chvíľu nestratí svoj zmysel pre humor a nadhľad, ale nakoniec sa aj ona zachová nečakane - vráti sa k svojmu manželovi. Počas pár mesiacov odlúčenia možno zabudla, aký bol neznesiteľný, ťažko to však môžu chápať tí, ktorí sedia v kine a na stratu pamäti majú len hodinu.
Režisérka Diane Kurysová a scenáristka Florence Quentinová touto romantickou komédiou príliš veľa Francúzov neoslovili, pôsobila na nich príliš bezradne a neurčito. Škoda, že spolu s ňou ostala opäť na pol ceste k divákom aj Marceau. Komédie jej sedia, ale tou najúspešnejšou stále zostáva Veselá Veľká noc s jej obľúbeným komikom Jeanom-Paulom Belmondom. Odvtedy však už prešlo dvadsať rokov.
KRISTÍNA KÚDELOVÁ
FOTO - SPI INTERNATIONAL