
Pamätáte si na svoje prvé stretnutie s hudbou? Ako ste sa dostali k MC-ingu? Môžete nám povedať viac o svojich začiatkoch?
Bolo to doma. Moji rodičia ma zaujali svojou láskou k hudbe. Púštali mi Motown, reggae, Desmonda Dekkera, soul. A tak začala moja láska k hudbe rásť a ja som sa ako tínejdžer posúval ďalej, začal som si kupovať platne, DJské pásky a nahrávky soundsystémov. Môj kamarát si kúpil gramofóny a ja keď som sa opil, vzal som si mikrofón a tak to začalo. Priatelia ma podporovali aby som to začal brať vážne. Chceli aby som im nahral kazetu a už sa to viezlo.
Kto boli tvoje hudobné vzory keď si vyrastal?
Ninjaman, Shabba Ranks, Flava Flav, Big Daddy Kane.
Aké sú hlavné hudobné vplyvy na ktorých vyrástla prvá generácia drum’n’bassových MCs, vrátane teba?
O ostatných nemôžem hovoriť, ale pre mňa to bola zmiešanina hip-hopu, reggae a vývoj britskej tanečnej hudby od začiatkov rave. Platne ako Adonis, Mr. Kirks Nightmare a Voodoo Ray.
Mohli by ste dať mladým ľuďom ktorí chcú začať s Mcingom nejaké rady, ako by to mali urobiť?
Choďte si za tým. Nerobte to preto aby vám za to platili, alebo aby ste dostali baby, pretože vám na to prídu. Myslite to vážne. Počúvajte viac než hovoríte. A usmievajte sa.
Mohli by ste ľuďom, ktorí sa s Mcingom ešte nikdy nestretli vysvetliť čo je jeho úlohou? Prečo sú MCs takí dôležití pre drum’n’bass?
Pretože to oni vezmú bombu a zapália ju. Oni sú tí čo to tlačia až na úplny okraj, na hranicu. Keď počujem v mixe skvelú melódiu, tak vo všetkých vzbudím vzrušenie a naplním ich očakávaním momentu, kedy skončí basová linka - a aj keď tú skladbu nikdy nepočuli, budú sa správať ako keby to bola ich najobľúbenejšia.
Čo myslíte, prečo toľko DJov bohužiaľ ešte stále odmieta používať vo svojich setoch živé vokály?
Nejde tu o odmietanie, doteraz tu len v tomto tanečnom formáte nebolo dosť kvalitného vokálneho materiálu, ktorý by mohli využiť. Mám pocit, že už čoskoro bude problém ísť do klubu a nepočuť tam v DJskom sete živé vokály a obzvlášť piesne MC Dynamite.
Je pre vás ako MC rozdiel medzi živým vystúpením a nahrávaním vokálov v štúdiu?
Samozrejme. Je v tom veľký rozdiel. Živé vystúpenie je veľmi ovplyvnené atmosférou v klube v ktorom vystupujete, narozdiel od štúdia kde si túto atmosféru musíte vytvoriť sami na základe beatov. Štúdio je priestor na kreativitu a klub na uvoľnenie.
Ako veľmi sú pre vás dôležité témy textov?
Keď nahrávate album, sú veľmi dôležité. Chcem vyniesť na povrch mnoho tém a nezaoberať sa pritom príliš žiadnou z oblastí. Rôznorodý pohľad to robí zaujímavejším.
Čím sa líšiš od ostatných MCs?
Prinášam na pódium svoju osobnosť. Počujem to čo počujem a hovorím čo hovorím.
Ktorú skladbu od Reprazenta máte naživo najradšej a prečo?
Who told you. Pre jej čistú rýchlosť.
Máte nejaké ďalšie plány - napríklad koncertnú šnúru s novým materiálom?
Samozrejme. Transglobálnu, celovesmírnu, galaktickú koncertnú šnúru.
Koho na drum’n’bassovej scéene uznávate? (MCs, DJs, Producenti)
Dillinja. Bryan G a JJ Frost. GQ. Cleveland Watkiss. 5-0. Asi každý kto reprezentuje britskú scénu je fantastický.
Nakoľko je pre vás dôležité dostať za svoju hudbu uznanie? Zaujímate sa o to čo o vás píšu hudobní žurnalisti?
Každý si rád vypočuje pekné veci. To je normálne ľudské správanie. Ale ja som pripravený na oboje a nebudem sa príliš zaoberať pozitívnou ani negatívnou kritikou. Je dôležité aby som sa naďalej koncentroval na to čo viem robiť.
Ďakujem za podporu a teším sa na to keď so svojou hudobnou smršťou navštívim Slovensko.
Dynamite
Informácie na www.vresk.sk