Podľa nového pravidla môže byť na túto v prvom rade novinársku cenu navrhnutá aj filmová a divadelná hudba a improvizované diela (napríklad spontánne Jam Sessions). Informoval o tom denník New York Times.
Nové pravidlo poteší Hollywood a Broadway, ale kritika sa čaká od hudobných skladateľov a študentov amerických univerzít. Doteraz totiž mohlo získať Pulitzerovu cenu len také hudobné dielo, ktoré malo v predchádzajúcom roku premiéru v USA a dokázateľne prinieslo niečo nové. Druhá podmienka odteraz odpadá. Takisto musela z nominovaného diela existovať partitúra i nahrávka, odteraz postačí len nahrávka.
Pre skladateľov, ktorí píšu hudbu pre filmy, muzikály a divadelné hry, však Pulitzerova cena už dávno nesymbolizuje to čo pre novinárov. Skladatelia prikladajú väčší význam cenám ako Tony Awards, Emmy alebo Oscarom. Veď aj Pulitzerova cena sa novinárom udeľuje od roku 1917, hudobná kategória sa zaviedla až v roku 1943.
V súvislosti s týmito zmenami sa uvažuje aj o rozšírení poroty, ktorá musí posudzovať vyše 100 nominácií v hudobnej kategórii. Z nich vyberie troch favoritov, ale o konečnom víťazovi rozhodne až hlavná porota. Táto skutočnosť býva terčom kritiky, pretože v hlavnej porote sú prevažne novinári, redaktori a akademici, pre ktorých hudba nie je prioritou.