SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Bitka televízií sa začne na jeseň

BRATISLAVA - Slovenské televízie sa už pripravujú na vzájomný boj, ktorý by sa mal začať na jeseň, keď sa ich sledovanosť začne merať peoplemetrami. Prostriedky budú rôzne: filmové megahity, nové tváre, zmenené relácie či aspoň grafika. Niektoré relácie

BRATISLAVA - Slovenské televízie sa už pripravujú na vzájomný boj, ktorý by sa mal začať na jeseň, keď sa ich sledovanosť začne merať peoplemetrami. Prostriedky budú rôzne: filmové megahity, nové tváre, zmenené relácie či aspoň grafika. Niektoré relácie pribudnú, menej populárne zrušia.

Televízie svoje plány zo strategických dôvodov zverejňovať nechcú. Nejde im ani tak o to, že by prišli o moment diváckeho prekvapenia - chcú najmä uchrániť svoje plány pred konkurenciou.

STV staví na filmy, úpravy súčasných relácií, a opäť zmení grafiku - pribudnú nové "džingle". "Máme pripravené absolútne prekvapenie," sľubuje Branislav Záhradník z vedenia STV.

Skryť Vypnúť reklamu

Televízia Joj nechce rušiť nič, "formáty", ktoré nasadila v minulosti, sa podľa jej hovorcu Ľudovíta Tótha osvedčili. Nezmenia sa ani ich moderátori.

Najskúpejšia na informácie o zmenách je Markíza. Ktoré relácie ruší, prezradila, ale chystané novinky úpenlivo tají. Tiež hľadá nových ľudí a pozmení grafiku.

Od peoplemetrov si televízie sľubujú veľa. Tvrdia, že budú vedieť pružnejšie reagovať na záujem divákov, že "jednotnou menou" sa sprehľadní reklamný trh a ustanú ich nekonečné spory, ktorý mediálny výskum je hodnovernejší. Peoplemetrové meranie je dokonalejšie ako dnešné "denníčkové" výskumy.

STV chce dokonca zaútočiť na pozíciu jednotky na trhu, čo dlhodobo patrí Markíze. "Bude to Nový začiatok II," hovorí Záhradník. Zmenami prešla televízia nedávno - vo februári.

Skryť Vypnúť reklamu

Joj sa na zavedenie peoplemetrov podľa Tótha "poctivo" pripravuje. "Tento moment totiž považujeme z pohľadu slovenského televízneho a reklamného trhu za prelomový."

STV a Joj očakávajú, že peoplemetre ukážu, že ich sledovanosť je v skutočnosti vyššia. Markíza je ostražitejšia. "Od nástupu peoplemetrov očakávame skvalitnenie samotného typu mediálneho výskumu, ktorý bude umožňovať detailnejšiu a aktuálnejšiu analýzu dát a poskytne presnejšie informácie o diváckom správaní, vytvorí jednotnú mediálnu menu, štandardizuje správanie všetkých zainteresovaných subjektov," hovorí Ivana Semjanová z Markízy.

Kto s čím príde

STV: Megahity a Slovensko hľadá SuperStar

Hoci STV je verejnoprávnou televíziou, na jeseň si najviac sľubuje od programov, typických pre komerčné televízie - napríklad súťaže "Slovensko hľadá SuperStar", ktorá vo svete láme divácke rekordy.

Skryť Vypnúť reklamu

"23 týždňov budeme prinášať divákom tento program a očakávame, že prelomí rekordy sledovanosti," hovorí Záhradník. Ani po kritike médií televízia nechce zverejniť sumu, za ktorú kúpila licenciu. STV uvažuje aj o kúpe úspešného formátu z produkcie jednej európskej verejnoprávnej televízie. Záhradník prezradil len to, že má ísť o "inteligentnú zábavu".

Televízia sa chváli aj balíkom filmov a seriálov z produkcie 20th Century Fox, ktorý jej údajne konkurencia bude závidieť.

"Niekde sa upraví vysielací čas, niekde zmeníme dramaturgiu, inde vymeníme moderátora a možno aj niektorú reláciu zrušíme," hovorí Záhradník o vlastných reláciách. Podľa zdroja z televízie je ohrozený aj osud Markovičovej MM show, ktorá vraj nesplnila očakávania, jej sledovanosť 2,4 % je nízka. Vedenie STV je spokojné s reláciou Pod lampou, ktorá sa s MM show prekrýva, hoci jej sledovanosť je 1 %. "Vzhľadom na to, že je to intelektuálna debata určená pre menšinového diváka, je to mienkotvorná sledovanosť," povedal Záhradník.

Skryť Vypnúť reklamu

Na jeseň mala pôvodne skončiť aj Pošta pre teba, po škandále s fingovaným príbehom sa však jej sledovanosť zdvojnásobila, a tak zostane. Zmeniť by sa mala podoba relácie O 5 minút dvanásť.

Markíza: novinky tají

Šéfka oddelenia pre vzťahy s verejnosťou Ivana Semjanová prezradila len to, že od septembra prinesie Markíza nové "projekty", ktoré "predstavujú to najlepšie z európskej a svetovej televíznej tvorby".

Od septembra sa už neobjavia relácie: Humor.sk, Premiéra, Showtime, Cestoviny, Kde bolo - tam bolo, V tieni. Dôvodom je "zefektívnenie vysielacej štruktúry". Zrušené programy by mali nahradiť nové relácie. O aké pôjde, Semjanová odmietla prezradiť.

Markíza hľadá aj nové tváre, ktoré by mali posilniť spravodajstvo, publicistiku a moderátorské posty. Ich výber stále prebieha, a to v niekoľkokolovom konkurze, do ktorého sa prihlásilo okolo 8-tisíc ľudí. Na tretie kolo z nich čaká 124. "Hľadáme aj typy na zábavu a talkšou," povedala Semjanová. "Nepovedala by som, že je to len príprava na september."

Skryť Vypnúť reklamu

Joj: príde miss, Gallovič zo SND a Southpark

Do konca roka pribudnú nové relácie i ľudia. "O detailoch je však predčasné hovoriť," povedal hovorca Tóth. Zverejnil len "predpeoplemetrové zmeny" a to, že relácia Raňajojky bude o hodinu dlhšia, medzi moderátorkami počasia sa objaví bývalá miss Adriana Pospíšilová, onedlho sa objaví nová súťažná relácia s názvom Easy Renta s novým moderátorom, hercom SND Jánom Gallovičom, a v júli má pribudnúť kreslený seriál Southpark. (hr)


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 144
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 077
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 398
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 630
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 271
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 301
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 489
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 420
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 370
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenka vyrovnala svoj najlepší výsledok v zjazde.

8 h
Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie po prílete poľských lekárov a zdravotníkov, ktorí pomôžu počas celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

9 h

Máme síce neveľmi priekazné testy, ale kompenzujeme to tým, že ich aspoň úplne zle používame.