Bitka televízií sa začne na jeseň

BRATISLAVA - Slovenské televízie sa už pripravujú na vzájomný boj, ktorý by sa mal začať na jeseň, keď sa ich sledovanosť začne merať peoplemetrami. Prostriedky budú rôzne: filmové megahity, nové tváre, zmenené relácie či aspoň grafika. Niektoré relácie

BRATISLAVA - Slovenské televízie sa už pripravujú na vzájomný boj, ktorý by sa mal začať na jeseň, keď sa ich sledovanosť začne merať peoplemetrami. Prostriedky budú rôzne: filmové megahity, nové tváre, zmenené relácie či aspoň grafika. Niektoré relácie pribudnú, menej populárne zrušia.

Televízie svoje plány zo strategických dôvodov zverejňovať nechcú. Nejde im ani tak o to, že by prišli o moment diváckeho prekvapenia - chcú najmä uchrániť svoje plány pred konkurenciou.

STV staví na filmy, úpravy súčasných relácií, a opäť zmení grafiku - pribudnú nové "džingle". "Máme pripravené absolútne prekvapenie," sľubuje Branislav Záhradník z vedenia STV.

Televízia Joj nechce rušiť nič, "formáty", ktoré nasadila v minulosti, sa podľa jej hovorcu Ľudovíta Tótha osvedčili. Nezmenia sa ani ich moderátori.

Najskúpejšia na informácie o zmenách je Markíza. Ktoré relácie ruší, prezradila, ale chystané novinky úpenlivo tají. Tiež hľadá nových ľudí a pozmení grafiku.

Od peoplemetrov si televízie sľubujú veľa. Tvrdia, že budú vedieť pružnejšie reagovať na záujem divákov, že "jednotnou menou" sa sprehľadní reklamný trh a ustanú ich nekonečné spory, ktorý mediálny výskum je hodnovernejší. Peoplemetrové meranie je dokonalejšie ako dnešné "denníčkové" výskumy.

STV chce dokonca zaútočiť na pozíciu jednotky na trhu, čo dlhodobo patrí Markíze. "Bude to Nový začiatok II," hovorí Záhradník. Zmenami prešla televízia nedávno - vo februári.

Joj sa na zavedenie peoplemetrov podľa Tótha "poctivo" pripravuje. "Tento moment totiž považujeme z pohľadu slovenského televízneho a reklamného trhu za prelomový."

STV a Joj očakávajú, že peoplemetre ukážu, že ich sledovanosť je v skutočnosti vyššia. Markíza je ostražitejšia. "Od nástupu peoplemetrov očakávame skvalitnenie samotného typu mediálneho výskumu, ktorý bude umožňovať detailnejšiu a aktuálnejšiu analýzu dát a poskytne presnejšie informácie o diváckom správaní, vytvorí jednotnú mediálnu menu, štandardizuje správanie všetkých zainteresovaných subjektov," hovorí Ivana Semjanová z Markízy.

Kto s čím príde

STV: Megahity a Slovensko hľadá SuperStar

Hoci STV je verejnoprávnou televíziou, na jeseň si najviac sľubuje od programov, typických pre komerčné televízie - napríklad súťaže "Slovensko hľadá SuperStar", ktorá vo svete láme divácke rekordy.

"23 týždňov budeme prinášať divákom tento program a očakávame, že prelomí rekordy sledovanosti," hovorí Záhradník. Ani po kritike médií televízia nechce zverejniť sumu, za ktorú kúpila licenciu. STV uvažuje aj o kúpe úspešného formátu z produkcie jednej európskej verejnoprávnej televízie. Záhradník prezradil len to, že má ísť o "inteligentnú zábavu".

Televízia sa chváli aj balíkom filmov a seriálov z produkcie 20th Century Fox, ktorý jej údajne konkurencia bude závidieť.

"Niekde sa upraví vysielací čas, niekde zmeníme dramaturgiu, inde vymeníme moderátora a možno aj niektorú reláciu zrušíme," hovorí Záhradník o vlastných reláciách. Podľa zdroja z televízie je ohrozený aj osud Markovičovej MM show, ktorá vraj nesplnila očakávania, jej sledovanosť 2,4 % je nízka. Vedenie STV je spokojné s reláciou Pod lampou, ktorá sa s MM show prekrýva, hoci jej sledovanosť je 1 %. "Vzhľadom na to, že je to intelektuálna debata určená pre menšinového diváka, je to mienkotvorná sledovanosť," povedal Záhradník.

Na jeseň mala pôvodne skončiť aj Pošta pre teba, po škandále s fingovaným príbehom sa však jej sledovanosť zdvojnásobila, a tak zostane. Zmeniť by sa mala podoba relácie O 5 minút dvanásť.

Markíza: novinky tají

Šéfka oddelenia pre vzťahy s verejnosťou Ivana Semjanová prezradila len to, že od septembra prinesie Markíza nové "projekty", ktoré "predstavujú to najlepšie z európskej a svetovej televíznej tvorby".

Od septembra sa už neobjavia relácie: Humor.sk, Premiéra, Showtime, Cestoviny, Kde bolo - tam bolo, V tieni. Dôvodom je "zefektívnenie vysielacej štruktúry". Zrušené programy by mali nahradiť nové relácie. O aké pôjde, Semjanová odmietla prezradiť.

Markíza hľadá aj nové tváre, ktoré by mali posilniť spravodajstvo, publicistiku a moderátorské posty. Ich výber stále prebieha, a to v niekoľkokolovom konkurze, do ktorého sa prihlásilo okolo 8-tisíc ľudí. Na tretie kolo z nich čaká 124. "Hľadáme aj typy na zábavu a talkšou," povedala Semjanová. "Nepovedala by som, že je to len príprava na september."

Joj: príde miss, Gallovič zo SND a Southpark

Do konca roka pribudnú nové relácie i ľudia. "O detailoch je však predčasné hovoriť," povedal hovorca Tóth. Zverejnil len "predpeoplemetrové zmeny" a to, že relácia Raňajojky bude o hodinu dlhšia, medzi moderátorkami počasia sa objaví bývalá miss Adriana Pospíšilová, onedlho sa objaví nová súťažná relácia s názvom Easy Renta s novým moderátorom, hercom SND Jánom Gallovičom, a v júli má pribudnúť kreslený seriál Southpark. (hr)


Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 822
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 648
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 274
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 669
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 104
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 727
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 689
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 271
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 893
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 531

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

DOMOV

Dobré ráno: Majú osem rokov, žijú na Slovensku a predávajú sa

Na Slovensku máme vážnejší problém.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Nominácie na Oscara ovládla Podoba vody

Udeľovanie cien americkej Akadémie filmových umení a vied sa uskutoční v nedeľu 4. marca v hollywoodskom Dolby Theatre. Moderátorom galavečera bude Jimmy Kimmel.

Kúsok Oscara môže byť aj slovenský. O tele a duši má nomináciu na veľkú cenu

Alexandra Borbély očarila aj americkú filmovú akadémiu.

Krokodíly, ohnivé špirály, inštalácia dáždnikov. Nový klip Timberlake prehnal

Zvláštny videoklip odkazuje na apokalyptické filmy a všetky politické témy, ktoré nás len napadnú.

V Berlíne si vyberajú hviezdne mená. Tentoraz padla voľba na Šulíka a Menzla

Tlmočníka nepremietnu v najväčšom kine, aj tak je to úspech pre slovenský film.