TRENČIANSKE TEPLICE - Medzinárodná porota na 12. ročníku festivalu Art Film dlho zvažovala, ktoré filmy oceniť. Kým svoje rozhodnutie zverejnila, niekoľkokrát ho zmenila. Vo väčšine zo 41 súťažiacich filmov prevládal pocit smútku a pesimizmu. "Je to dnes typické a aj filmoví tvorcovia z tohto pocitu ťažko nachádzajú cestu," vyhlásil taliansky porotca Gianfranco Angelucci.
Smutné filmy sa napokon ocitli aj medzi ocenenými. "Ako sme tak o nich diskutovali, dospeli sme k názoru, že tieto filmy boli profesionálnejšie a originálnejšie ako filmy s ľahšími témami, ktoré by si možno rýchlejšie našli cestu k divákovi," prezradil slovenský porotca Laco Kraus.
Predsedníčka poroty Suzette Glenadel z Francúzska povedala, že v súťažných sekciách bolo dosť filmov, ktoré by si zaslúžili ocenenie. Trochu jej chýbal, najmä medzi študentskými filmami, zaujímavý a pritom jednoduchý príbeh. Tento názor podporil aj Angelucci: "Mladí režiséri sú zrelí a schopní, vedia si vybrať formu i dobrých spolupracovníkov. Málo pozornosti však venujú písaniu. Nevedia poriadne, čo chcú nakrútiť. Nevedia rozprávať príbeh. (kk)
Art Film 2004 - výsledky
sekcia Art Fiction
Zlatý kľúč za najlepšiu réžiu:
Chladné svetlo, r. Hilmar Oddsson (Island)
Zlatý kľúč za najlepšiu kameru:
Zlo, r. M. Hafström (Švédsko)
sekcia Artefakty
Zlatý kľúč za najlepší krátky hraný film:
Malé lavíny, r. I. Staermose (Dánsko)
Zlatý kľúč za najlepší dokumentárny film:
Človek proti koňovi, r. F. Ernst (Dánsko)
Zlatý kľúč za najlepší animovaný a experimentálny film:
Slza, r. N. Nevalainen (Fínsko)
sekcia Na ceste
Zlatý kľúč za najlepší študentský film
Kontakt, r. M. Duda (Česká republika)