New York 21. novembra (TASR) - Americká vláda v súvislosti s protiteroristickou kampaňou v Afganistane rozmýšľa, ako najlepšie sprostredkuje mladým ľuďom v moslimských krajinách pozitívne posolstvá a pozitívny obraz o USA. S týmto úmyslom oslovila údajne aj hudobnú televíznu stanicu MTV, uviedol dnes časopis Variety.
Zatiaľ nie je jasné, či a ako MTV plánom administratívy Georgea W. Busha vyhovie. Údajne sa však uskutočnili videokonferencie medzi newyorskou centrálou a dcérskymi spoločnosťami na celom svete, ktorých účelom bolo zistiť, ako by mala stanica reagovať na situáciu po 11. septembri. Uvažuje sa o programoch, ktoré by podporovali dialóg medzi divákmi MTV v moslimských štátoch a USA.
Stanicu MTV môžu už niekoľko rokov sledovať aj na Strednom východe, aj keď sú stále problémy s povoleniami na šírenie signálu a cenzúrou. Politické angažmán nie je nakoniec MTV až také cudzie, ako v súvislosti s vlaňajšími prezidentskými voľbami v USA ukázala nedávna kampaň Rock the Vote.
Nejasné je financovanie takéhoto projektu. Podľa Variety by sa ho mohla ujať priamo vláda vo Washingtone. K dohode by mohlo dôjsť aj preto, že stretnutie zamestnancov MTV s poradcom Bieleho domu Karlom Rovom o otázkach ochrany mládeže, ktoré sa uskutočnilo akurát 11. septembra, sa skončilo k spokojnosti oboch strán.