SME

Za SuperStar vydá STV asi 80 miliónov

BRATISLAVA - Slovenskí diváci uvidia na jeseň najdrahší program, aký bol kedy u nás vyrobený. Program Slovensko hľadá SuperStar, založený na hľadaní speváckych talentov, bude vysielať ...

BRATISLAVA - Slovenskí diváci uvidia na jeseň najdrahší program, aký bol kedy u nás vyrobený. Program Slovensko hľadá SuperStar, založený na hľadaní speváckych talentov, bude vysielať verejnoprávna STV. Komerčné televízie totiž usúdili, že by sa im vynaložené náklady nevrátili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Celkové náklady na SuperStar budú asi 80 miliónov korún," povedal pre SME člen vedenia televízie Branislav Záhradník. Za touto sumou sa skrýva 23 častí programu, plus 15 špeciálnych magazínov.

Riaditeľ televízie Richard Rybníček informoval tento týždeň Radu STV, že za zakúpenie licencií na programy Svadba snov a SuperStar zaplatila televízia spolu 4,7 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

"Uviedol spoločnú sumu za oba programy, pretože inak by porušil zmluvné podmienky," povedal predseda rady Miroslav Kollár. O výrobu relácie sa bude podľa Záhradníka starať asi 100-členný tím, k dispozícii sú aj konzultanti od majiteľa licencie britskej spoločnosti FremantleMedia, ktorí už boli aj na Slovensku.

STV podobne ako česká Nova, podľa jej hovorcu Dana Plovajka, SuperStar nekúpila ako program na kľúč. "Všetko vrátane scény sa vyrobí na Slovensku, k licencii sme dostali manuál, ako má čo vyzerať," povedal Záhradník.

Jedným z dôvodov, prečo STV bude vysielať taký finančne náročný projekt, je podľa Záhradníka to, že v tom čase už budú fungovať peoplemetre, ktoré presne zmerajú sledovanosť programov. Televízia sa chystá získať vďaka SuperStar nových divákov, teda aj väčší podiel z reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

"Chceme, aby sa celá investícia vrátila z reklamy, aby tento program nestál ani korunu z koncesionárskych poplatkov," povedal Záhradník.

Markíza ako najúspešnejšia televízia na trhu sa tento program neusilovala kúpiť pre jeho finančnú náročnosť. "Chceli sme kúpiť program PopStars, kde sa hľadajú skupiny, nie interpreti," povedala riaditeľka PR Markízy Ivana Semjanová. Celkové náklady na tento program boli okolo 100 miliónov korún.

Televízia JOJ SuperStar vysielať chcela a rokovala s majiteľom licencie, ale nedohodla sa na peniazoch. "Tento program nie je na slovenskom trhu finančne návratný," povedal hovorca televízie Ľudovít Tóth.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 368
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 872
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 570
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 459
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 653
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 500
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 255
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 653
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Ľuboš Vodička: Technické múzeum vo Viedni
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 821
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 623
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 36 372
  4. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 25 126
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 548
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 023
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 958
  8. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 190
  1. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  2. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  7. Tupou Ceruzou: Businessman
  8. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
SkryťZatvoriť reklamu