SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Podľa prvých ostrých výsledkov peoplemetrov sledovanosť televízii klesla

Bratislava 18. októbra (TASR) - Spoločnosť PMT zverejnila prvé "ostré" výsledky merania sledovanosti televízií peoplemetrami. Slováci podľa nich sledujú ...

Bratislava 18. októbra (TASR) - Spoločnosť PMT zverejnila prvé "ostré" výsledky merania sledovanosti televízií peoplemetrami. Slováci podľa nich sledujú televíziu menej, ako sa doteraz predpokladalo. Najviac obyvateľov SR si pritom zapína televízor kvôli večerným spravodajským programom.

Najsledovanejšou televíziou zostáva súkromná TV Markíza, ktorá v piatok získala 32,2 percenta, v sobotu 32,4 percenta a v nedeľu 34,1 percenta z celkového počtu divákov nad 12 rokov, ktorí si v danom čase sadli pred televíznu obrazovku. Druhou najsledovanejšou je Jednotka - prvý program STV, ktorú v piatok sledovalo 22,5 percenta divákov, v sobotu 18,3 a v nedeľu 17,2 divákov.

Skryť Vypnúť reklamu

Nasleduje TV JOJ, ktorej sledovanosť v uvedených dňoch bola 13,3, potom 13,2 a 13,8 percenta. Na štvrtom mieste diváckej priazne je Dvojka, ktorú sledovali v piatok štyri percentá divákov, v sobotu 6,3 percentá a v nedeľu 6,9 percenta. Spravodajskej TA3 venovalo v uvedených dňoch pozornosť 1,3 percenta divákov, v sobotu 0,8 percenta a v nedeľu jedno percento.

České televízie získali od piatku do nedele 11,1 percenta, 13,7 percenta a 12,4 percenta divákov, maďarské televízie osem percent, 7,1 a 7,3, ostatné si delili 7,7 percenta, 8,2 percenta a 7,2 percenta.

Najsledovanejšie sú Televízne noviny Markízy, ktoré v nedeľu získali 28 percent, v piatok 27,8 percenta a v sobotu 26,2 percenta divákov. Rebríček piatich najsledovanejších programov TV Markíza dopĺňa nedeľná Hodina pravdy s 22 percentami a sobotných Tristo hrmených s 20,4 percenta. Na oboch programoch Slovenskej televízie vedie šport. Góly - body - sekundy zo soboty sú najsledovanejším programom Jednotky s 14,6 percenta, nasledujú Správy STV, ktoré v piatok sledovalo 14,4 percenta divákov, v nedeľu 14,3 a v sobotu 14,1 percenta. Rebríček piatich divácky najpríťažlivejších programov uzatvára Pošta pre teba so 14 percentami.

Skryť Vypnúť reklamu

Spravodajstvu STV šliapu na päty Noviny TV JOJ. V nedeľu získali 12,9 percenta divákov, v sobotu 12,6 a v piatok 11,3 percenta. Divácky zabodovala reality show Dievča za milión zo soboty s 9,3 percenta, v nedeľu večer sledovalo film Vertical Limit deväť percent divákov.

Druhý program STV - Dvojku si diváci zapínajú hlavne kvôli športu. Sobotný zápas ST extraligy Skalica proti Košiciam sledovalo 4,8 percenta divákov, nedeľné zápasy Corgoň ligy Dukla Banská Bystrica proti Interu Bratislava pred prestávkou 4,4 a po prestávke 4,7 percenta divákov. Štúdiu futbal venovali v nedeľu pozornosť štyri percentá divákov.

Ostrú prevádzku telemetrického prieskumu sledovanosti TV na Slovensku spustila agentúra TNS SK, ktorá výskum realizuje, v piatok 15. októbra. Do výskumu je zapojených 800 domácností, čo predstavuje viac ako 2600 jednotlivcov. Zloženie panelu bolo navrhnuté tak, aby reprezentatívne odrážalo sledovanosť televízií podľa demografického zloženia slovenských domácností, najmä na základe spôsobu príjmu televízneho signálu a vybavenosti televíznou technikou. Vo vybraných domácnostiach boli do TV prijímačov inštalované peoplemetre TARIS 500, ktoré komunikujú prostredníctvom špičkovej bezdrôtovej technológii GPRS.

Skryť Vypnúť reklamu

Domácnosti, ktoré súhlasili s umiestnením peoplemetrov do svojich príbytkov, môžu byť súčasťou projektu maximálne po dobu štyroch rokov. Každoročne sa plánuje obmieňať približne 25 percent respondentov v paneli.

Spusteniu projektu peoplemetrov, ktorý znamená výrazný krok smerom k štandardizácii slovenského mediálneho trhu, predchádzalo 60-dňové testovacie obdobie, ktorého cieľom bolo testovať správanie sa panelu ako celku a jeho jednotlivých členov, testovanie spracovateľského a užívateľského software u dodávateľa, ako aj jednotlivých odberateľov v rámci PMT. Peoplemetrový výskum zavedením jednotnej meny umožní presnejšie zisťovanie sledovanosti televízií na slovenskom mediálnom trhu.

TASR informovala Laura Frankendorferová, executive manager PMT.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 908
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 051
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 797
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 767
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 673
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 617
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 079
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 488
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 325
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio