Mladých českých filmárov vyšiel "fórik" Český sen na 19 miliónov

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať ...

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať duo filmových tvorcov Filip Remunda a Vít Klusák, ktorí rovnomennou filmovou reality šou poukazujú na moc reklamnej mašinérie.

Veď kto by sa neulakomil na televízor za 500 korún, digitálny fotoaparát za 1690 korún, dvojlitrovú minerálku za dve šesťdesiat či kilogram bravčových rezňov za 52 korún?

"Prišlo nám dôležité poukázať na to, že sú tu ľudia, ktorí ovplyvňujú naše rozmýšľanie a dokážu nás zlákať do hypermarketov," hovorí Vít Klusák o ústrednej myšlienke dokumentu. Uprostred zelenej lúky teda mladí filmári postavili konštrukciu s plachtou pripomínajúcu prednú časť hypermarketu, roztočili obrovskú reklamnú kampaň a čakali, čo sa stane, až 31. mája 2003 o desiatej ráno tisíce nachytaných a rozhorčených ľudí zistí, že išlo o dokonale fingovaný a zorganizovaný trik. "Mali sme najskôr veľký strach, že nikto nepríde, pretože sme čakali, že tam budú ľudia spať v stanoch, ako to býva. O štvrtej ráno tam bolo len 30 novinárov a dvaja prví zákazníci na rybárskych stoličkách. Neskôr sa dav rozrástol, bolo tam asi tisíc ľudí. Vtedy sme si zase hovorili, že ich je tam veľa. Keď sa potom rozbehli po lúke, báli sme sa, čo bude, keď pobežia naspäť," opisuje momenty pravdy Filip Remunda. Filmári však nič nenechali na náhodu a prizvali si špecialistov, ktorí im predložili možné scenáre vývoja situácie po odhalení pravdy. "Kontaktovali sme sa s armádnymi psychológmi, ktorí prišli na našu lúku a skonštatovali, že to nie je dobré miesto, pretože sa tam nedá dobre rozptyľovať pozornosť rozzúreného davu a vraj by nás mohli zlynčovať. Pri otváraní hypermarketu sme preto aj na malú chvíľu zdrhli. Dostali sme naozaj veľký strach. Potom sme sa vrátili a do siedmej do večera sme sa s ľuďmi rozprávali," spomína Vít Klusák.

Tento "fórik" pritom dvojicu režisérov vyšiel na 19 miliónov českých korún. "Skutočne vynaložené náklady tvorili približne 25 percent z celkového rozpočtu a pochádzali od FAMU, ktorá takto prispela na dva absolventské filmy a pomohol nám aj Štátny fond na podporu rozvoja českej kinematografie. Tri štvrtiny rozpočtu predstavovalo vecné plnenie partnerov," vysvetlili.

Táto ojedinelá dokumentárna rarita získala viacero ocenení na festivaloch, film bol uvedený aj v zámorí, záujem prejavilo viacero renomovaných televíznych staníc. Jeho uvedenie do slovenských kín je naplánované na 18. novembra.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 145
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 301
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 800
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 305
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 067
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 043
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 639
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 562
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 249
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 015

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Johnny Depp nemusí vymýšľať nič nové, démonickým lovcom je Javier Bardem

Noví Piráti z Karibiku koketujú s antickými bájami.

Ľudia si myslia, že videli Twin Peaks. Mnohí sa mýlia

David Lynch radí, čo urobiť pred tým, ako si pustíte seriál.

Hviezda Pohody Alt-J pre SME: Nerozumiete našej hudbe? Tak to má byť

Do Trenčína príde jedna z najúspešnejších mladých kapiel.

Fest Anča oslavuje. Navštívi ju kráľ animovaného hororu

Festival animovaného filmu sa tento rok zameria na maďarskú tvorbu.