Mladých českých filmárov vyšiel "fórik" Český sen na 19 miliónov

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať ...

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať duo filmových tvorcov Filip Remunda a Vít Klusák, ktorí rovnomennou filmovou reality šou poukazujú na moc reklamnej mašinérie.

Veď kto by sa neulakomil na televízor za 500 korún, digitálny fotoaparát za 1690 korún, dvojlitrovú minerálku za dve šesťdesiat či kilogram bravčových rezňov za 52 korún?

"Prišlo nám dôležité poukázať na to, že sú tu ľudia, ktorí ovplyvňujú naše rozmýšľanie a dokážu nás zlákať do hypermarketov," hovorí Vít Klusák o ústrednej myšlienke dokumentu. Uprostred zelenej lúky teda mladí filmári postavili konštrukciu s plachtou pripomínajúcu prednú časť hypermarketu, roztočili obrovskú reklamnú kampaň a čakali, čo sa stane, až 31. mája 2003 o desiatej ráno tisíce nachytaných a rozhorčených ľudí zistí, že išlo o dokonale fingovaný a zorganizovaný trik. "Mali sme najskôr veľký strach, že nikto nepríde, pretože sme čakali, že tam budú ľudia spať v stanoch, ako to býva. O štvrtej ráno tam bolo len 30 novinárov a dvaja prví zákazníci na rybárskych stoličkách. Neskôr sa dav rozrástol, bolo tam asi tisíc ľudí. Vtedy sme si zase hovorili, že ich je tam veľa. Keď sa potom rozbehli po lúke, báli sme sa, čo bude, keď pobežia naspäť," opisuje momenty pravdy Filip Remunda. Filmári však nič nenechali na náhodu a prizvali si špecialistov, ktorí im predložili možné scenáre vývoja situácie po odhalení pravdy. "Kontaktovali sme sa s armádnymi psychológmi, ktorí prišli na našu lúku a skonštatovali, že to nie je dobré miesto, pretože sa tam nedá dobre rozptyľovať pozornosť rozzúreného davu a vraj by nás mohli zlynčovať. Pri otváraní hypermarketu sme preto aj na malú chvíľu zdrhli. Dostali sme naozaj veľký strach. Potom sme sa vrátili a do siedmej do večera sme sa s ľuďmi rozprávali," spomína Vít Klusák.

Tento "fórik" pritom dvojicu režisérov vyšiel na 19 miliónov českých korún. "Skutočne vynaložené náklady tvorili približne 25 percent z celkového rozpočtu a pochádzali od FAMU, ktorá takto prispela na dva absolventské filmy a pomohol nám aj Štátny fond na podporu rozvoja českej kinematografie. Tri štvrtiny rozpočtu predstavovalo vecné plnenie partnerov," vysvetlili.

Táto ojedinelá dokumentárna rarita získala viacero ocenení na festivaloch, film bol uvedený aj v zámorí, záujem prejavilo viacero renomovaných televíznych staníc. Jeho uvedenie do slovenských kín je naplánované na 18. novembra.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 016
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 813
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 065
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 316
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 228
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 958
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 699
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 670
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 488
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 870

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

DOMOV

‘Kaliňák dáva peniaze na prijatie migrantov’ je hoax

Konšpirátori si vymýšľajú štátne dotácie.

Neprehliadnite tiež

Černošskí herci a Oscary, to je jednoduchá matematika

Tipnite si počet afroamerických hercov, ktorí získali Oscara za hlavnú úlohu

Viac Oscarov pre černochov? To nie je to, čo potrebujeme

Režiséri Matrixu sa zmenili z bratov Wachovských na sestry Wachovské. V Hollywoode je to detail.

Žalovali ho, že vykrádal cudzí hrob. Nový autor Millenia v tom úspešne pokračuje

Slávne severské krimi zarába milióny, do kníhkupectiev príde už piaty raz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop