Mladých českých filmárov vyšiel "fórik" Český sen na 19 miliónov

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať ...

Bratislava 16. novembra (TASR) - Sen o fantastických cenách produktov v hypermarkete Český sen dovolilo niekoľko týždňov obyvateľom susedného Česka snívať duo filmových tvorcov Filip Remunda a Vít Klusák, ktorí rovnomennou filmovou reality šou poukazujú na moc reklamnej mašinérie.

Veď kto by sa neulakomil na televízor za 500 korún, digitálny fotoaparát za 1690 korún, dvojlitrovú minerálku za dve šesťdesiat či kilogram bravčových rezňov za 52 korún?

"Prišlo nám dôležité poukázať na to, že sú tu ľudia, ktorí ovplyvňujú naše rozmýšľanie a dokážu nás zlákať do hypermarketov," hovorí Vít Klusák o ústrednej myšlienke dokumentu. Uprostred zelenej lúky teda mladí filmári postavili konštrukciu s plachtou pripomínajúcu prednú časť hypermarketu, roztočili obrovskú reklamnú kampaň a čakali, čo sa stane, až 31. mája 2003 o desiatej ráno tisíce nachytaných a rozhorčených ľudí zistí, že išlo o dokonale fingovaný a zorganizovaný trik. "Mali sme najskôr veľký strach, že nikto nepríde, pretože sme čakali, že tam budú ľudia spať v stanoch, ako to býva. O štvrtej ráno tam bolo len 30 novinárov a dvaja prví zákazníci na rybárskych stoličkách. Neskôr sa dav rozrástol, bolo tam asi tisíc ľudí. Vtedy sme si zase hovorili, že ich je tam veľa. Keď sa potom rozbehli po lúke, báli sme sa, čo bude, keď pobežia naspäť," opisuje momenty pravdy Filip Remunda. Filmári však nič nenechali na náhodu a prizvali si špecialistov, ktorí im predložili možné scenáre vývoja situácie po odhalení pravdy. "Kontaktovali sme sa s armádnymi psychológmi, ktorí prišli na našu lúku a skonštatovali, že to nie je dobré miesto, pretože sa tam nedá dobre rozptyľovať pozornosť rozzúreného davu a vraj by nás mohli zlynčovať. Pri otváraní hypermarketu sme preto aj na malú chvíľu zdrhli. Dostali sme naozaj veľký strach. Potom sme sa vrátili a do siedmej do večera sme sa s ľuďmi rozprávali," spomína Vít Klusák.

Tento "fórik" pritom dvojicu režisérov vyšiel na 19 miliónov českých korún. "Skutočne vynaložené náklady tvorili približne 25 percent z celkového rozpočtu a pochádzali od FAMU, ktorá takto prispela na dva absolventské filmy a pomohol nám aj Štátny fond na podporu rozvoja českej kinematografie. Tri štvrtiny rozpočtu predstavovalo vecné plnenie partnerov," vysvetlili.

Táto ojedinelá dokumentárna rarita získala viacero ocenení na festivaloch, film bol uvedený aj v zámorí, záujem prejavilo viacero renomovaných televíznych staníc. Jeho uvedenie do slovenských kín je naplánované na 18. novembra.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 888
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 154
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 669
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 987
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 918
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 193
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 181
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 121
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 963
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 931

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Písať je dobré, keď sa necítite pod psa

Víťaz súťaže Poviedka vsadil na poviedku, ktorá nie je o psoch. Pomohla mu čeština

Chýbal nám dobrý album od speváka. Dal nám ho bývalý bubeník IMT Smile

Marián Slávka na svojom debute pekne spieva, básnicky recituje, hrá na klavíri a má cit pre koncepčné myslenie.

Ešte v marci robil v obleku kľuky. Železná vôľa urobila z Jana Třísku Američana

Legendárny herec z Obecnej školy sa už v Česku necítil doma.