Praha 11. decembra (TASR) - Zaujímajú brigádu ponúkali nedávno stredoškolákom v Litoměřiciach niektoré agentúry. Na prilepšenie k vreckovému stačilo vyplniť niekoľko stoviek lístkov do ankety Český slávik, na ktorých už bolo vyplnené poradie interpretov.
Ako píšu dnešné Lidové noviny, kopu anketových lístkov náhodou objavil u svojho žiaka učiteľ litoměřického gymnázia. S prekvapením zistil, že mladík nevyberá obľúbeného speváka, či speváčku, ale len vypĺňa haldu lístkov. Šokovaný učiteľ sa dozvedel, že ide o solídnu brigádu, ktorú financuje agentúra interpretov a tá v anketových lístkoch vyplnila mená svojich "koní". Na prvých miestach na hlasovacích lístkoch boli mená Martin Maxa, Helena Vondráčková a kapela Těžkej Pokondr.
Maxu a Vondráčkovú zastupuje firma Universal music, ktorá však niečo podobné odmieta. Ľudia, ktorí sa pohybujú v šoubiznise však priznávajú, že podobné ovplyvňovanie ankiet je v ČR na dennom poriadku. Riaditeľ firmy Musica Bohemica, ktorá organizovala Českého slávika, Jaroslav Těšínsky odmieta podozrenie zo zmanipulovania súťaže. "Dovedna prišlo štvrť milióna lístkov, takže aj keby niekto vyplnil tritisíc, tak by to výsledky ťažko ovplyvnilo," dodal.
(spravodajkyňa TASR Katarína Korgová) im