Podľa Lidových novín, množstvo anketových lístkov náhodou objavil u žiaka učiteľ litoměřického gymnázia. Zistil, že mladík nevyberá obľúbeného speváka či speváčku, ale len vypĺňa haldu lístkov. Šokovaný učiteľ sa dozvedel, že ide o solídnu brigádu, ktorú financuje agentúra interpretov a tá už v anketových lístkoch vyplnila mená svojich „koní“. Na prvých miestach na hlasovacích lístkoch boli mená Martin Maxa, Helena Vondráčková a kapela Těžkej Pokondr.
Maxu a Vondráčkovú zastupuje firma Universal Music, ktorá však niečo podobné odmieta. Ľudia pohybujúci sa v šoubiznise však priznávajú, že podobné ovplyvňovanie ankiet je v Česku na dennom poriadku. Riaditeľ firmy Musica Bohemica, ktorá organizovala Českého slávika, Jaroslav Těšínsky: „Spolu prišlo štvrť milióna lístkov, takže aj keby niekto vyplnil tritisíc, tak by to výsledky ťažko ovplyvnilo.“
Riaditeľ slovenskej pobočky Universalu Peter Riava sa na Slovensku podľa vlastných slov s niečím podobným nestretol. „Hoci výsledky posledného Slávika boli pre mňa trochu zarážajúce, myslím, že sú presným a neskresleným obrazom toho, čo sa u nás počúva,“ povedal.
(tasr, dv)