Chlapci z Vetroplachu zaujali v Holandsku

Bratislava 18. januára (TASR) - Aplauz mimo slovenských pódií si v uplynulých dňoch vychutnávali chlapci zo skupiny Vetroplach, ktorí Slovensko reprezentovali ...

Bratislava 18. januára (TASR) - Aplauz mimo slovenských pódií si v uplynulých dňoch vychutnávali chlapci zo skupiny Vetroplach, ktorí Slovensko reprezentovali na medzinárodnom hudobnom festivale Eurosonic 2005 v holandskom Groningene.

Publiku sa víťazi talentovej súťaže Coca-Cola PopStar 2004 predstavili skladbami z nového albumu Ak vás omrzeli jednofarebné šarkany.

Počas trojdňového festivalu sa na 27 pódiách vystriedalo 150 interpretov z takmer celej Európy. Pesničky Vetroplachu rozohriali rockovú halu v koncertnej sále Music School a počas 45-minútového vystúpenia domácemu obecenstvu vysvetľovali, o čom spievajú. "Zo začiatku som si všimol, ako sa zabávali na slovenčine, ale postupne zistili, že je to o hudbe. Bolo príjemné, že nikto neodišiel počas nášho koncertu za inou skupinou, k inému pódiu. Naopak na záver niektorí aj tancovali," hovorí o svojich dojmoch spevák Jozef Vrábel. Ostatní členovia kapely Čuňďo, Veslo a Tomki boli rovnako z prvej zahraničnej skúsenosti nadšení.

Na organizácii festivalu Eurosonic sa podieľajú hudobné rádiá verejnoprávnych rozhlasov v Európe. Vznikol za podpory EBU (Európska vysielacia únia), ktorého partnerom je aj Slovenský rozhlas - Rádio FM. To aj nominovalo slovenského zástupcu. Z festivalu vzniklo kompilačné 2CD skladieb vybraných interpretov, na ktoré sa dostala aj skladba skupiny Vetroplach Tak to ide každý deň. Rádio FM z podujatia odvysiela živé nahrávky v pravidelnej sobotnej relácii Rádio FM Exkluzívne do konca januára 2005.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 658
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 110
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 985
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 724
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 108
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 140
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 074
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 504
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 920

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.

Americká dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala s Pepsi, či so Star Wars. Ukázali sme jej naše výrobky.