BRATISLAVA 2. marca (SITA) - Reality show TV Markíza s názvom VILOmeniny je jediným slovenským programom nominovaným na najprestížnejší európsky festival televíznych zábavných programov – Zlatá ruža, a to v kategórii reality show. Tento medzinárodný festival, na ktorom sa zúčastňuje približne 40 krajín, sa každoročne koná vo švajčiarskom Luzerne a oceňuje sa na ňom originálna a kvalitná zábava či excelentný TV program, informovala agentúru SITA vedúca PR TV Markíza Ivana Semjanová.
TV Markíza vybrala do súťaže časť, v ktorej súťažili Mojsejovci proti bezdomovcom. Od zavedenia peopelmetrového výskumu malo práve toto vydanie najvyššiu sledovanosť s trhovým podielom vyše 52 percent.
VILOmeniny sú na obrazovke TV Markíza už tretí rok. Pri svojom štarte boli koncipované ako rodinná súťaž, ktorá zobrazovala zápolenie rodín v ich autentickom socio-kultúrnom a demografickom prostredí. V druhom roku vysielania sa VILOmeniny začali dopĺňať špeciálnymi vydaniami, ktoré tvorcovia realizovali mimo prostredia domácností. Z tohto obdobia ešte stále rezonujú vydania, v ktorých sa súťažilo v idúcom vlaku, v rómskych rodinách z Letanoviec, v kasárňach, vo vysokoškolských internátoch a podobne.
Od septembra 2004 VILOmeniny definitívne opustili prostredie rodín a stavili na extrémy – sociálne (vydanie Mojsejovci proti bezdomovcom), veľkostné (trpaslíci proti vysokým ľuďom nad 2m), etické (prostitútky proti veriacim ženám z dediny), a na opozitá: modelky a moletky, raperi, ktorí v noci žúrujú a požiarnici, ktorí pracujú a zachraňujú životy, lesbičky a homosexuáli a podobne. Každé vydanie verne zachytáva a mapuje prostredie a správanie jednotlivých skupín a okrem zábavy poskytuje divákovi obraz o živote, myslení, zvyklostiach i schopnosti súťažiacich spolupracovať, dodala Semjanová.