dovanejšou zábavnou reláciou Markízy od nedávneho spustenia peoplemetrov.
Po skončení relácie konkurenčná STV zreprízovala svoj program Domáca horúčka, v ktorom bol na návšteve u Mojsejovcov bývalý redaktor Markízy Robert Beňo. Sledovanosť dosiahla 11,4 percenta a podiel na trhu okolo 25 percent.
Pri minuloročnej premiére mal program sledovanosť viac ako 18 percent a STV ho vysielala 6. decembra, keď na komerčnej Markíze išiel prenos z charitatívneho koncertu Hodina deťom, ktorý verejnoprávna televízia odmietla.
Úvodná časť Mojsejovcov sa v mnohom podobala na Domácu horúčku, ktorú s nimi nakrútila STV. Branislav Zahradník z vedenia STV však tvrdí, že pre ňu boli Mojsejovci jednorazovou záležitosťou. "Sú určite svojskí, jedineční, určite aj kontroverzní, obľúbení i nenávidení. Preto sme im dali priestor." O reprízu si podľa neho písali diváci.
Zahradník bude sledovať, ako sa záujem divákov udrží. "Veríme, že bude konečne zrejmé, aký je rozdiel medzi reality show produkovanou vo verejnoprávnej televízii (SuperStar) a v komerčnej televízii (Mojsejovci)," povedal.
Markíza začína od zajtra vysielať zostrihy z castingov na súťaž u Mojsejovcov. Prvé živé vysielania sa začnú v apríli. Šou vyvrcholí v druhej polovici júna, keď bude známy víťaz, teda držiteľ dvoch miliónov korún.
Jednotka v nedeľu dosiahla s Drišľakovinami podiel 10,4 percenta a JOJ s novým programom Spolužiaci 8,4 percenta. "S nižšou sledovanosťou prvého vydania Spolužiakov sme počítali, kampaň Mojsejovcov naznačovala, že karty budú v ten večer rozdané," povedal hovorca JOJ Ľudovít Tóth. Pripomenul, že aj zábavný program Inkognito začínal slabšie a dnes patrí medzi jej "klenoty". Tóth pokladá Spolužiakov za "výbornú a kultivovanú zábavu".
Hoci STV minulý piatok nevysielala SuperStar, boj o diváka aj tak vyhrala českým filmom Kameňák, ktorý dosiahol podiel na trhu 45 percent. (zu)