SME

Müllerovi Facebook nesadol

Ako to vyzerá, keď sa spojí známy chrapľavý hlas Richarda Müllera, hudobník Pražského výběru a villonovské balady? Odpoveď: rockové šansóny, určené skôr pre starších.

Richard Müller s textárom Horáčkom v štúdiu. Richard Müller s textárom Horáčkom v štúdiu. (Zdroj: Michal Hancovský)

„Mrzí ma, že som do piesní nestihol vsunúť tému migrantskej krízy, ktorá dnes tak vládne sociálnym sieťam,“ hovorí český textár Michal Horáček. Svoje nové texty napísal pre nový album Richarda Mü llera Sociální síť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujala ich virtuálna realita, kde sa ľudia neustále prevteľujú. Opisujú, ako sa používatelia Facebooku snažia prezentovať ako lepší, zaujímavejší a často sa neboja ukázať priveľa zo súkromia.

Vzniklo šestnásť básní, z ktorých na album nakoniec vybrali dvanásť. Horáčka pri ich písaní inšpirovali formálne pravidlá villonovských balád – rovnaký žáner, v ktorom kedysi tvoril aj surrealistický básnik Vítěslav Nezval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Skladanie nemá pravidlá

Na albume sa Müller spojil ešte s jednou českou osobnosťou  – gitaristom Michalom Pavlíčkom z legendárneho Pražského výběru, kapely, ktorú komunisti počas osemdesiatych rokov zakázali. Pavlíček pre album Sociální síť skladal hudbu a vraví, že nové piesne nevníma ako rockové šansóny – aj keď ich môžeme tak nazvať. K hudbe pristupoval voľnejšie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C449F na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 653
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 419
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 019
  4. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 3 799
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 441
  6. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 255
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 914
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 523
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Hovorilo sa aj o obmedzení hotovostných platieb pre bežných ľudí.


57
Ruský prezident Vladimir Putin.

Veteráni sú vždy príťažou. Bývalí hrdinovia, ktorých už spoločnosť nepotrebuje.


58

Ostatné krajiny nám utekajú, hovorí.


47
Brankár Slovana Dominik Takáč a hráč Trnavy Abdulrahman Taiwo počas zápasu 11. kola Niké ligy medzi FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava.

V nadstavenom čase prvého polčasu bol vylúčený domáci Mikovič.


Sportnet, TASR 15
  1. Jozef Černek: Kráľ z Komárna
  2. Filip Svetlošák: Nechajte sa zavrieť do truhly alebo poďte hľadať bratislavské neóny
  3. Samuel Ivančák: Ako je to medzi nebom a zemou? Bratislavské publikum zažilo premiéru novej piesne Petra Lipu
  4. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (13. - 19.6.1925)
  6. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  7. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  8. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 378
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 579
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 688
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 385
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 281
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 127
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 858
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 314
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu