Kultová fotografia bozkávajúcej sa dvojice, chameleónske portréty Afričanov, obrazy starej Bratislavy alebo čriepky z dejín českej avantgardy. Festival Mesiac fotografie tentoraz reaguje na problémy spojené s kultúrnymi zmenami a jeho témou je aj opozícia nomádstva a domoviny – hlavné témy tohtoročného festivalu. Hoci pred rokom, keď sa koncepcia festivalu plánovala, o utečeneckej kríze nebolo ani zdania.
Už v stredu otvoria výstavu medzinárodne uznávaného fotografa Martina Kollára v SNG, bude poskladaná z obrazov Izraela, poznačeného vojnovými konfliktmi. Fotografie obetí či dymovú clonu vybuchujúcich bômb by sme hľadali zbytočne – pocit ohrozenia vyvolajú skôr zdevastované klaustrofobické priestory a čudesné objekty.
Slovenskú tvorbu predstavia diela Judity Csáderovej, Jána Šipöcza, Borisa Németha či Andreja Bána. Téma domova je pre fotografa často prirodzenou voľbou, okrem Slovákov svoje národné prostredie predstavia aj zahraniční autori. Cesta dvadsaťpäťročnou históriou festivalu vedie až do Paríža, kde sa vďaka Európskemu domu fotografie všetko začalo. Pozornosť bude preto venovaná aj francúzskym autorom.
Čaro parížskych uličiek verne a s humorom zachytával Robert Doisneau, atraktívny bude aj projekt mladej francúzskej autorky Myette Fauchereovej. Skupiny ľudí jej totiž pózovali pred pozadím zhotoveným z rovnakej látky, z akej boli ušité ich odevy.Festival už tradične sprevádza medzinárodná prehliadka portfólií, šanca pre začínajúcich fotografov. Tím teoretikov, kurátorov a fotografov v nej hodnotí a komentuje ich diela.