Anne Carrere nemôže mať v hlase celú tragiku života Edith Piaf, ale kvality hviezdy jej nechýbajú. Keď v úvode včerajšieho koncertu v bratislavskej Aegon Aréne prichádzala z publika tak, že sprvu bolo počuť len jej hlas, na chvíľu sa zdalo, že režisér pustil originálnu nahrávku Edith Piaf. Hlas Carrere je dostatočne podobný na ten, ktorým ohurovala Edith Piaf, speváčka sa teda nemusí tlačiť do nijakého urputného napodobovania timbru legendy.
Carrere počas koncertu ukázala predovšetkým vlastnú žiarivú osobnosť. Táto rodáčka z juhu Francúzska spieva od dvanástich rokov, frázuje s istotou, ale nie mechanicky. Študovala džezovú hudbu, klavír, flautu, dokonca break dance, sama aj komponuje.
Okrem privítania aj v slovenčine išla počas večera z pesničky do pesničky bez akejkoľvek pauzy a v obdivuhodnom tempe. V prvej časti dominovali piesne z parížskych ulíc na čele so slávnym šansónom L´accordeonist, ale aj menej známe príjemné melódie. Carrere tu možno hrala dievčatko z ulice patetickejšie než musela. Prezentácie starých fotiek z Paríža z Montmartre, Place du Tetre či Pigalle, ale predovšetkým momentky z bežného života Parížanov, ale aj samej Piafovej, boli príjemným, hoci nijako nie výtvarne štylizovaným doplnkom hudby.
V druhej časti mal koncert sústredenejšiu atmosféru. Pri vrelom prijatí L'hymne à l'amour, ktorá nasledovala po dojímavom Mon Dieu či La vie en rose si musela interpretka slzy utierať do fraku klaviristu, za čo si vyslúžila ďalšie spontánnu reakciu publika.
Prinútiť Slovenské publikum spievať sa jej síce veľmi nepodarilo, na vlažné reakcie sa však nemohla sťažovať. Podľa očakávaní bolo v obecenstve najviac žien stredného veku, ale nechýbali ani mladšie páry.
Záver večera nemohol nepatriť krédu Edith Piaf Non je ne regrette rien, po ktorom si ešte publikum vyžiadalo prídavok v podobe Allez, venez, Millord!, keďže sa na túto známu melódiu dobre tlieska. V závere Francúzka poďakovala nielen svojej vynikajúcej kapele, ale aj samej Edith Piaf. Jej tvár sa následne stratila v tme.
Turné Piaf! The Show začalo už v januára tohto roku, Anne Carrere ho odštartovala v New Yorku. S programom prechádzala od Poľska až po Brazíliu. Šnúra vyvrcholí 19. decembra, presne na nedožité sté narodeniny Edith Piaf v parížskom divadle Théâtre Dejazet.
Bolo príjemné zistiť, že koncert nebol marketingovým nápadom parazitujúcim na legende, ale živým hudobným zážitkom, ktoré spojil milovníkov šansónov.