Kung Fu Panda je hrdinom bez vlastného pričinenia

Obézny lenivý pandiak stereotypne prekonáva krízu identity

Kung Fu Panda 3

Kinotip
 
Ziskami navnadení producenti sa dali počuť, že oblažia svet ešte prinajmenšom troma ďalšími filmami o superpande ovládajúcej kung-fu.

Keďže koncept filmovej konfekcie, vyprodukovanej pre najširšie masy, sa osvedčil, verme, že v pokračovaniach dajú pozor a nepripustia už viac žiadne myšlienky, postoje či, nedajbože, názory. Len dokonalé animované  kopance, pády, nárazy a najmä smiešne grimasy. To robí Kung Fu Pandu takou obľúbenou a úspešnou.

Pozornému oku producentov však uniklo zopár maličkostí: príbeh pandieho bojovníka sa prehĺbil a psychologizoval. Pandiak Po prekonáva krízu identity, stretne biologického otca, spozná rozkošatenú rodinu, akceptuje ju, stane sa jej súčasťou a napokon je tento obézny lenivý egocentrik schopný aj obetovať sa za ňu!​

Kung Fu Panda 3 – tak ako obe predchádzajúce – je skrátka nenáročný príbeh s prízemným humorom, dych vyrážajúcou grafikou a špičkovou animáciou.

Nemá niesť stopy výrazného autorského, výtvarného či režijného rukopisu. Má byť dokonale indiferentný, dokonale priemerný, dokonale neškodný. Zadanie plní do bodky. Výsledkom sú tržby, ktoré po mesiaci prekračujú 350 miliónov dolárov.

Ak na produkte s výrobnými nákladmi 130 miliónov dolárov pracovali dve desiatky scenáristov, nemožno chatrnú stavbu príbehu s mnohými nedostatkami považovať za náhodnú či nezvládnutú.

Štúdiá pravdepodobne chceli, aby jedno klišé, príznačné pre západné filmy o východných bojových umeniach, striedalo druhé, aby dej nedával zmysel, charaktery postáv sa menili podľa aktuálnych potrieb rozprávania a humor bol výlučne prostoduchý situačný, bez hier s poučeným publikom, bez satirických odkazov na populárnu kultúru či bez psychologizujúcej drobnokresby postáv.

Skrátka, bez akýchkoľvek nárokov na publikum, jeho rozhľad, inteligenciu, zmysel pre humor alebo vkus.

Štúdiá DreamWorks Animation využili pre Kung Fu Pandu materiál vytvorený na digitálnu animáciu Shreka, čo dokazujú aj prostredia a pozadia v aktuálnom treťom filme.

Koncept nahlúpleho lenivého tvora, ktorý sa bez vlastného pričinenia stane hrdinom, oslovil nielen prostých Američanov. Za prvé dve časti diváci priniesli do pokladníc svetových kín viac než 1,3 miliardy dolárov.

Kung Fu Panda však stojí na klišé a stereotypoch. Neneguje ich, nespochybňuje ani nevysmieva, nepohráva sa s nimi, len ich intenzívne využíva.


DreamWorks Animation debutovali v roku 1998 ambicióznou animovanou komédiou Mravec Z v štýle Woodyho Allena. Aj nasledujúce Slepačí úlet, Shrek(oba 2001) a Príbeh žraloka (2004) stavali latku riadne vysoko. Potom sa produkcia rozdelila na ambicióznu, predstavovanú spoluprácou s britským štúdiom Aardman (Wallace a Gromit: prekliatie králikolaka, Spláchnutý), špičkovú zábavu (cykly Shrek, Madagaskar, Ako si vycvičiť draka vrátane sprievodných filmov) a číru komerciu, recyklujúcu vyššie spomínané. Sem patria Za plotom, Pán Včielka, Monštrá vs. Votrelci, Megamyseľ, Krúdovci, Turbo, Konečne doma a trilógia Kung Fu Panda.
 

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 762
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 528
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 612
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 241
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 683
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 367
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 174
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 126
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 776
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

Nové Káčerovo lahodí oku. Pravé dobrodružstvo však neukázalo

Animované seriály za tridsať rokov vyrástli. Musia si to uvedomiť aj disneyovky.

Organizátor Grapu: Zvažovali sme evakuáciu festivalu

Piešťanský festival potrápilo najmä počasie, návštevníci mu vyčítali hygienu a zvuk.