CANNES. „Teraz vidíme, čo sa stane, keď spravodajstvo stratí svoju pôvodnú funkciu a televízie na ňom začnú zarábať,“ povedal George Clooney, syn novinára, ktorý na festival v Cannes prišiel s kolegyňou Juliou Robertsovou predstaviť film Judie Fosterovej Money Monster.
Hrá v ňom moderátora zábavnej šou, ktorý pred celými Spojenými štátmi komentuje pohyb na burze a radí divákom, ako investovať svoje peniaze. Pohyb peňazí vníma ako hru, ľuďom odporúča kupovať akcie podľa toho, či ich vlastnia jeho kamaráti a nevie si predstaviť, čo pre priemerného Američana znamená, keď v takej hre stratí „zopár“ tisíc dolárov.
Z bezstarostného muža na obrazovke sa však zrazu stane uvedomelý muž, keď do televízneho štúdia vtrhne mladík a chce sa mu za svoju stratu na burze pomstiť. V priamom prenose. Diváci sú chvíľu šokovaní, ale potom zaujato pozerajú: šou. Najlepšiu reality šou, akú zatiaľ videli.

Hoci Clooney, Robertsová a Fosterová prišli na festival uvoľnení a usmiati, ich film je vážnym trilerom, v ktorom sa napätie zjemňuje len občasnými momentmi čierneho humoru a cynizmu. Money Monster je (zatiaľ) absurdným obrazom spoločnosti, ktorá si ešte neuvedomila, kam sa dostala.
To, čo ľudia robia, ako žijú, ako sa správajú, je ako veľká antická tragédia, ktorá nevyhnutne smeruje k skaze, možno aj k civilizačnému zániku. Síce ju sledujú v priamom prenose, no ešte si ju neuvedomujú.