Mladšia generácia by možno aj siahla po staršej literatúre, ale tradičný dizajn kníh ju môže odradiť, myslí si dizajnér Boris Meluš. Zároveň vie, že grafické úpravy kníh, ktoré vychádzali pred pár desiatkami rokov, využívali princípy tvorby, ktoré dnes môžu platiť tiež. Ibaže iným spôsobom -v duchu súčasného vizuálneho jazyka. Podarilo sa mu ho "chytiť" vo vzhľade kníh slovenského spisovateľa Rudolfa Slobodu. Edícia Rudolf Sloboda z vydavateľstva Slovart získala v piatok Národnú cenu pre komunikačný dizajn.

„Rudolf Sloboda je známy autor, je mi sympatické, že si nikdy nebral servítku pred ústa, jeho texty nie sú preintelektualizované, ale zároveň ani povrchné,“ hovorí Boris Meluš pre SME. Jeho knihy doteraz vychádzali v rozličných dizajnoch a rôznych vydavateľstvách, ich súborné vydanie dalo šancu vytvoriť dizajn, vďaka ktorému by fungovali ako celok a stali sa vydavateľským artiklom. Na každom z titulov pracuje so začiatočným písmenom názvu knihy a z celej série si tak majiteľ knižiek môže vyskladať rôzne slová.

O výnimočných dizajnérskych počinoch priniesla v piatok správu Národná cena za komunikačný dizajn. Už po trinásty raz vyhlásila víťazov, medzinárodná porota ich vybrala vo finále zo 134 prác.
Ceny za Národný komunikačný dizajn tento rok odovzdávali už po trinástykrát. Medzinárodná porota ocenila to najlepšie, čo za minulý rok u nás vo svete grafického dizajnu

v grafických štúdiách, reklamných agentúrach či medzi študentmi tohto odvetvia vzniklo. Cenu za experiment si odniesol projekt Balustráda na Farských schodoch v Žiline, ocenili aj knihu Cvernovka, kreatívny koncept televízneho identu RTVS, kolekciu prác animátorskej dvojice Ové Pictures, tvorbu dizajnéra Petra Biľaka či multimediálny projekt Jána Šicka. Víťazné práce sú do 10. júla sprístupnené na výstave v Slovenskom múzeu dizajnu a v galérii Satelit v bratislavských Hurbanových kasárňach.


