Napchajme do kačky dynamit a keď vybuchne, vyskočím do vzduchu, zauvažoval si Salvador Dalí, keď s priateľom a fotografom Philippom Halsmanom špekulovali nad tým, ako vytvoriť portrét hodný skutočného surrealistu.
Vychádzali z predstavy, že maliar aj všetko okolo neho by sa malo na fotografii vznášať. Dalího mysľou a štetcami v tom čase prechádzali podobné obrazy popierajúce zákon príťažlivosti.
Jeden, ešte nedokončený s názvom Atomic Leda, priniesol aj do Halsmanovho ateliéru. Dalího žena Gala sa na ňom vznáša uprostred plátna ako bohyňa jeho metafyzického sveta.

Dynamit, kačica a výskok
Namaľovať na plátno vzduchom plávajúce predmety sa dá vcelku jednoducho. Stačí, ak sa nebudú dotýkať vlastných tieňov. Fotografia však zrkadlí skutočnosť a v nej fyzikálne zákony pred érou digitálnych technológií do veľkej miery ešte platili. Vytvárať na fotke nemožné ešte nebolo možné. Ibaže Dalí dostal nápad, ako túto drobnú protiveň reálneho sveta preklenúť.