Zabaví nás len to, čo je nové. Už nám nestačia kiná, kde je trojdimenzionálny obraz, potrebujeme sály, kde na nás bude pršať a kde sa naše sedadlo trasie. Čo príde potom? Touto myšlienkou sa zaoberal aj spisovateľ vedeckej fantasticky Michael Crichton.
Odpoveď priniesol napríklad v knihe Jurský park. Človek v neukojiteľnej túžbe po zábave stvoril park s pravekými monštrami, ktoré sa vymknú kontrole.
Podobný motív vložil aj do filmu Westworld zo sedemdesiatych rokov. Vedci v budúcnosti vytvoria rekreačné zariadenie, kde sa návštevníci môžu zahrať na kovbojov. Nechýbajú vzrušujúce prestrelky, vzrušujúce naháňačky a vzrušujúci sex.
Tento Divoký západ je však plný androidov, ktorí sa, neprekvapivo, tiež vymknú kontrole.
Váhavosť a meškanie
Seriál vycháduajúci z jeho nápadu chcela televízia HBO spracovať už tri roky. Westworld je pre ňu mimoriadne ambicióznou veľkoprodukciou. Stačí to vykázať číselne: jedna epizóda jej Hier o tróny stojí šesť miliónov dolárov, čo zo seriálu robí dnes jeden z najdrahších. Za celú sezónu Westworld (desať epizód) však zaplatilo vedenie HBO ešte viac, sto miliónov.
Z tejto investície by zrejme chceli mať rovnaký hit, akým je fantasy seriál končiaci o dva roky. Divákov by mali pritiahnuť aj hviezdy ako Anthony Hopkins aj Ed Harris. Produkcia sa niekoľkokrát odkladala, raz aj prerušila úplne. Možno aj preto bol seriál tento rok najočakávanejšou novinkou a mnohí v ňom predpovedali zlyhanie. Aký je teda výsledok?