SME

Je s nami koniec? pýta sa DiCaprio

Herec v novom dokumente varuje pred následkami klimatických zmien.

Dokument Je s nami koniec? (Before the Flood) má premiéru na stanici National Geographic 30. októbra o 21.00 h.Dokument Je s nami koniec? (Before the Flood) má premiéru na stanici National Geographic 30. októbra o 21.00 h. (Zdroj: NGC)

Mohol by si užívať, namiesto toho zachraňuje planétu. Americký herec Leonardo DiCaprio je dlhoročný environmentálny aktivista.

Keby v OSN vedeli, aký je pesimista, čo sa týka budúcnosti ľudstva, asi by ho nikdy nevymenovali za veľvyslanca mieru a zástupcu pre klimatické zmeny. Keď sa tak v roku 2014 na summite OSN predsa len stalo, zavolal Leonardo DiCaprio svojmu priateľovi, filmárovi Fisherovi Stevensovi, či by spolu nenakrútili dokument. A to hneď, pretože čas je luxus a veľa nám ho už neostáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Na začiatku videl všetko oveľa černejšie než ja,“ spomína režisér Stevens pre Guardian. „Ale ku koncu nakrúcania, po tom, ako sa stretol s Obamom, s pápežom, Elonom (Elon Musk), bol už trochu optimistickejší. Ja nie... Ale stále verím, že to dokážeme zmeniť.“

Za necelé dva roky precestovali päť kontinentov, stretli sa s mnohými ekologickými aktivistami, významnými vedcami, politikmi.

Stevens za najdesivejší zážitok považuje návštevu rozsiahlych odlesnených území v Kanade, ktoré boli pôvodne pokryté severskými ihličnatými lesmi, a indonézskych dažďových pralesov, ktoré sa závratnou rýchlosťou menia na palmové plantáže.

„Tieto dve miesta vás položia na kolená,“ hovorí Stevens. „Začnete zvažovať, či je to vôbec možné a že ľudské bytosti sú príšerné stvorenia. Potom sa však stretnete so ženou, ktorá riskuje život, aby to zastavila, a získate nádej.“

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom je dokument, ktorý má 30. októbra na National Geographic Channel celosvetovú premiéru.

Načasovanie je presné – pár dní pred americkými prezidentskými voľbami – aby si, podľa DiCapria, voliči uvedomili, že dôležitý je každý hlas. A s názvom Je s nami koniec? sa priam ideálne trafili do predvolebnej atmosféry v USA.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4QZT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 391
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 538
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 706
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 622
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 568
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 319
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Ľuboš Vodička: Technické múzeum vo Viedni
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 657
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 135
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 107
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 904
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu