SME

V novom potterovskom filme víťazí mágia marketingu

Keď je v kinách film Fantastické zvery a ich výskyt, raz môže byť aj telefónny zoznam.

Eddie Redmayne vo filme Fantastické zvery a ich výskyt.Eddie Redmayne vo filme Fantastické zvery a ich výskyt. (Zdroj: CONTINENTAL FILM)

Kritika nikdy netajila názor, že séria kníh Joanne K. Rowlingovej o Harrym Potterovi nemá vyššie kvality ani ambície. Výsledkom práce veľkého kolektívu marketérov, spoluautorov a editorov bol majstrovský marketingový produkt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nielenže naplno zasiahol cieľovú skupinu, ale oslovil aj staršiu mládež a dospelých. Sedem kníh, vychádzajúcich v rozpätí rokov 1997 až 2007 a preložených do siedmich desiatok jazykov, zaznamenalo predaj prekračujúci štyristo miliónov výtlačkov.

Vrátili deti ku knihám, vyvolali dlhodobý záujem, skutočné fanúšikovské hnutie – a s ním spojený priemysel.

SkryťVypnúť reklamu

Sfilmovať telefónny zoznam

Knihy, filmy a štyri stovky ďalších produktov utŕžili 25 miliárd dolárov. Osem filmov v rokoch 2001 – 2011 na vstupnom do kín prinieslo 7,7 miliardy dolárov. Ak treba k miliardám, ktoré Potter zarobil, pridať ďalšie peniaze, najjednoduchšie je pokračovať s príbehmi z potterovského univerza.

Najprv ich však treba vymyslieť.

Rowlingovej kniha Fantastické zvery a ich výskyt z roku 2001 je fiktívna učebnica z čarodejníckej školy v Rokforte. Napísal ju magický biológ M.L.O.K. (Maurice Leonard Orlando Kornelius) Scamander, autorom predslovu je riaditeľ školy Albus Dumbledore a sú v nej Harryho, Ronove i Hermionine poznámky.

Nemá ústredný príbeh, ktorý by sa dal sfilmovať. Rovnako by námetom mohol byť telefónny zoznam mágov.

SkryťVypnúť reklamu

Na filmovom príbehu to poznať.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G4RPZ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 643
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 175
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 905
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 126
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 207
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 913
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 648
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu