SME
Streda, 26. február, 2020 | Meniny má Viktor

V novom potterovskom filme víťazí mágia marketingu

Keď je v kinách film Fantastické zvery a ich výskyt, raz môže byť aj telefónny zoznam.

Eddie Redmayne vo filme Fantastické zvery a ich výskyt.Eddie Redmayne vo filme Fantastické zvery a ich výskyt.(Zdroj: CONTINENTAL FILM)

Kritika nikdy netajila názor, že séria kníh Joanne K. Rowlingovej o Harrym Potterovi nemá vyššie kvality ani ambície. Výsledkom práce veľkého kolektívu marketérov, spoluautorov a editorov bol majstrovský marketingový produkt.

Nielenže naplno zasiahol cieľovú skupinu, ale oslovil aj staršiu mládež a dospelých. Sedem kníh, vychádzajúcich v rozpätí rokov 1997 až 2007 a preložených do siedmich desiatok jazykov, zaznamenalo predaj prekračujúci štyristo miliónov výtlačkov.

Vrátili deti ku knihám, vyvolali dlhodobý záujem, skutočné fanúšikovské hnutie – a s ním spojený priemysel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sfilmovať telefónny zoznam

Knihy, filmy a štyri stovky ďalších produktov utŕžili 25 miliárd dolárov. Osem filmov v rokoch 2001 – 2011 na vstupnom do kín prinieslo 7,7 miliardy dolárov. Ak treba k miliardám, ktoré Potter zarobil, pridať ďalšie peniaze, najjednoduchšie je pokračovať s príbehmi z potterovského univerza.

Najprv ich však treba vymyslieť.

Rowlingovej kniha Fantastické zvery a ich výskyt z roku 2001 je fiktívna učebnica z čarodejníckej školy v Rokforte. Napísal ju magický biológ M.L.O.K. (Maurice Leonard Orlando Kornelius) Scamander, autorom predslovu je riaditeľ školy Albus Dumbledore a sú v nej Harryho, Ronove i Hermionine poznámky.

Nemá ústredný príbeh, ktorý by sa dal sfilmovať. Rovnako by námetom mohol byť telefónny zoznam mágov.

Na filmovom príbehu to poznať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RPZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RPZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Kultúra

Téma: Film

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Druhý neverejný prieskum potvrdzuje predpovede analytikov

Preferencie sa budú šíriť internetom.

Ilustračná fotografia.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Matovič zdvihol mokrý vecheť

Volič nechce riešiť klimatickú krízu, ale vyhnať Fica.

Peter Tkačenko
AUTORSKÁ STRANA PETRA ŠABATU

Nová vláda to bude mať vlastne veľmi jednoduché (píše Petr Šabata)

Rada ja prostá: Robte opak Ficových vlád.

Prvá predvolebná debata denníka SME v Luna Bar - Igor Matovič a Zuzana Kovačič Hanzelová.

Odborníci: Kiskovi môžu uškodiť videá, Smeru a SNS zasa diskusie

V Smere predvádzajú najhoršie diskusné výkony v histórii.

Fotografia z utorkovej predovolebnej debaty SME s Igorom Matovičom (OĽaNO), Andrejom Kiskom (Za ľudí) a Michalom Trubanom (PS).
CYNICKÁ OBLUDA

Psychosomatické príčiny

Vedci dostali cez víkend dva veľmi významné subjekty na otestovanie vplyvu duševného stresu na fyzické zdravie.