Nedávno v reedícii vyšli Prostonárodné slovenské rozprávky, ktoré zozbieral Pavol Dobšinský. Aj keď v nich vystupujú princovia a princezné, zázračné bytosti a vždy v nich víťazí dobro nad zlom, predsa v nich môžeme nájsť plno krutostí, krvi a pochmúrnosti.
Podobne zvláštnu a zázračnú atmosféru má aj album mladej speváčky Kataríny Málikovej. Vyšiel pod názvom Pustvopol a odvtedy si už jeho autorka získala prirovnania k pesničkárskym osobnostiam, akou je dnes Katarzia. Málikovej sa podarilo spojiť ľudové piesne s elektronikou a vážnou hudbou.
Počin je o to zaujímavejší, že ide o debut.
Mladšia sestra
Album nazvala Pustvopol, podľa územia na Horehroní neďaleko Brezna. „Je položené vyššie, dediny sú už tesnejšie obomknuté horami než susedné smerom na západ, ako napríklad Polomka, odkiaľ pochádzam. Na jednom mieste nájdete historické opustené budovy z čias rozmachu hutníckeho priemyslu v danej oblasti, ale aj starodávny, dlho izolovaný folklór, ovplyvnený napríklad gréckokatolíckou cirkevnou tradíciou. Dýcha to tam históriou,“ opisuje atmosféru prostredia Máliková.