Jamiroquai cítia kozmickú energiu. Do Ostravy prídu s novým albumom

Britská kapela sa po siedmich rokoch vracia na koncertné pódia.

Spevák kapely Jamiroquai Jay Kay na koncerte v Košiciach.(Zdroj: Archív SME - Vladimír Šimíček)

Chystajú sa vrátiť do labyrintu populárnej hudby. Britská kapela Jamiroquai, ktorá bola na vrchole slávy v deväťdesiatych rokoch, ohlásila nový album a návrat na koncertné pódiá. V júli vystúpa na festivale Colours of Ostrava.

K motívu bludiska a gréckej mytológii majú jej hudobníci blízko, veď ich logo chlapca s býčou hlavou bolo inšpirované príbehom o minotaurovi, príšere, ktorá v starých bájach straší uprostred obrovského labyrintu.

„Obnovená kapela Jamiroquai s excentrickým frontmanom Jay Kayom k nám príde s čerstvou kozmickou energiou. Predvedú strhujúcu tanečnú šou na pomedzí funku, acid džezu, rocku, disco a elektra,“ povedala v tlačových materiáloch riaditeľka festivalu Colours of Ostrava Zlata Holušová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kapela sa okrem Českej republiky chystá aj do ďalších deviatich krajín, Slovensko medzi nimi zatiaľ nie je. U nás boli pred štyrmi rokmi, keď vypredali košickú Steel Arénu. Kay so svojimi kolegami hral na otváracom ceremoniáli Európskeho hlavného mesta kultúry.

S informáciou o koncertnom turné teraz Jamiroquai zverejnili aj upútavku na pripravovaný album s názvom Automaton. Pripravovali ho už niekoľko rokov. "Prichádza k planéte neďaleko vás," napísali k surrealistickému videu, v ktorom má spevák svietiacu helmu.

Štýl hudby Jamiroquai je rozpoznateľný vďaka rezkým elektronickým tanečným rytmom, džezovým melódiám piesní, pestrým využitím hudobných nástrojov a hlavne vďaka charizmatickému prejavu jej speváka. Najúspešnejšiu skladbu kapela spravila pre film Godzilla. Deeper Underground bola totiž ich jedinou, ktorá sa umiestnila na vrchole britského rebríčka.

Okrem toho sú Jamiroquai držiteľmi štyroch cien MTV a jednej Grammy za pieseň Virtual Insanity.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 991
  2. Vizuálny smog je problém 10 269
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 984
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 854
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 518
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 246
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 170
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 014
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 823
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 534