Zápasy amerického futbalu sú tradične v polčase predelené hudobným vystúpením. Šampionát Super Bowl bol pred dvoma rokmi najsledovanejším televíznym programom roka. Zapínajú si ho stovky miliónov divákov, a preto aj jeho koncerty musia byť pompézne.
Od roku 1991 na ňom začali vystupovať najväčšie hudobné hviezdy. Ich šou majú dosah aj na hudobný priemysel, vyplýva to z údajov firmy Nielsen, ktorá robí mediálne prieskumy.
Sledovala, ako vystúpenia umelcov z posledných piatich rokov na Super Bowle ovplyvnili predaj ich nahrávok. Tradične za to nedostávajú žiadny honorár, ale peniaze sa im vrátia inde. Nielsen totiž zistila, že záujem o ich pesničky sa v týždňoch okolo šampionátu zvýši niekoľkonásobne.
Najúspešnejšou bola v posledných rokoch Madonna, ktorej predaj nahrávok a počúvanosť na streamovacích službách narástli až päťnásobne. Super Bowl má teda výrazný vplyv na to, čo budú Američania v najbližších týždňoch počúvať. Bude to Lady Gaga.
Svietiace drony
Tento rok sa s napätím čakalo na jej koncert. Nielen preto, že je jednou z najúspešnejších súčasných popových speváčok, ale aj preto, že patrí k najhlasnejším kritikom súčasnej politiky Spojených štátov. Po zvolení nového prezidenta napríklad protestne zaparkovala nákladiak pred mrakodrapom, ktorý mu patrí.
Pred vystúpením sa objavili správy, že speváčka uzavrela s organizátormi dohodu a Donalda Trumpa na koncerte nespomenie.