NEW YORK. BRATISLAVA. Metropolitné múzeum v New Yorku je najväčšou americkou výstavnou inštitúciou a jednou z najprestížnejších vo svete, ročne ho navštívi takmer sedem miliónov návštevníkov. Aj tak čelí vážnym problémom.
Nedávno si jeho vedenie kúpilo nové logo, vymyslelo nový reklamný plán a naplánovalo drahú prístavbu orientovanú na moderné umenie.
Vo svete ho pre tieto veľké plány vysmiali, veď už dlho čelilo ekonomickým problémom. Verejnosť si nevedela predstaviť, ako zvládne megalomanské myslenie.
Majiteľov múzea to netešilo. Inštitúcia sa čoraz viac prepadala do dlhov, prepustila takmer 90 zamestnancov a chaos v jeho vedení si všimli aj novinári. Tlak sa stupňoval, diera vo financiách presiahla štyridsať miliónov dolárov a zlom bol takmer neodvratný.
Šéf múzea Thomas H. Campbell oznámil v stredu svoju rezignáciu. Vysvetlil ju tým, že sa chce pohnúť vpred vo svojej kariére. Odstúpi v júni a v tejto chvíli sa nezdá, že by ho niekto chcel vystriedať, informoval denník New York Times.
Symbol umenia
„Je to symbol kultúry pre celé mesto,“ opisuje múzeum slovenská reštaurátorka Jana Križanová, ktorá pracovala tri roky na oddelení reštaurovania fotografie.