BRATISLAVA. Ešte pred dvoma mesiacmi bol Netflix v ťažkej pozícii. Svet filmu ho škandalizoval, vyčítal mu, že sa tlačí do hlavnej súťaže najväčšieho filmového festivalu v Cannes a pritom nie je ochotný rešpektovať zákony, ktoré v ňom platia.
Vopred ohlásil, že jeho film Okja bude okamžite prístupný online a netrápilo ho, že z neho kiná nebudú mať žiadny úžitok. Za trest ho potom novinári vypískali a ešte aj verejne vysmiali za chybu, za ktorú ani nemohol. Festivalu sa zasekla opona pri dvíhaní a premietaný obraz bol neúplný. Aké trápne, kričali, veď ani formát si neviete ustrážiť.
Prešlo však niekoľko dní a už je všetko inak. Aj kritici, aj novinári musia uznať, že Netflix si len chce robiť svoju robotu. Znovu mu prisudzujú pozíciu revolucionára, ktorý rozhýbal pokojné a nudné vody kinematografie. Okja je už od stredy prístupný všetkým predplatiteľom a tí vidia, že je to výborný film.
E. T. bol iný prípad
Okja je bláznivý nápad, ale vo všetkých smeroch legitimizovaný. Hlavným hrdinom je obrovské prasiatko, ktoré vytvorili génoví inžinieri z veľkej potravinárskej spoločnosti.