Šéf detskej televízie: Zdôrazňujeme rodinu, ale neriešime politiku ani náboženstvo

V rozprávkach slovenskej Ducktv sa proti drakovi bojuje zubnou kefkou. Aj svet na nich fičí.

Pavol Miller (40) ukončil v roku 2003 Katedru marketingovej komunikácie na FiF UK v Bratislave. Jedenásť rokov pôsobil v televízii HBO, ktorú na Slovensku zakladal, potom v spoločnosti Mega Max Media. V roku 2007 založil detský kanál Ducktv, ktorý dnes ponúka 120 rozprávkových sérií pre najmenšie deti a vyvíja stále nové programy. Vysiela v 130 krajinách sveta.(Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

Keď u nás začal vysielať kanál pre najmenšie deti označený kačičkou v logu, hneď si ho obľúbili aj rodičia. Práve pri ňom zrazu mohli mať istotu, že ich ratolesti nie sú vystavené žiadnej agresivite, lebo rozprávky, ktoré sledujú, sú primerane zábavné aj výchovné.

Je tomu desať rokov, čo vznikla na Slovensku Ducktv a dnes vysiela po celom svete. Za nevšednou opatrovateľskou službou stojí PAVOL MILLER.

Založili ste detský televízny kanál. Znamená to, že vás hnevalo, ako dnešné deti trávia čas?

"Skôr to prirodzene priniesli okolnosti. Roky predtým som pracoval pre kanál HBO. Centrálu mali vtedy najbližšie v Prahe a hľadali človeka, ktorý by mohol biznis rozbehnúť na Slovensku. Mal som dvadsať rokov, uchádzal som sa o miesto a vyšlo to."

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ste vtedy vnímali fenomén televízie?

"HBO bola úžasná skúsenosť najmä v období druhej polovice deväťdesiatych rokov, keď prvýkrát vstúpila na stredoeurópsky trh ako platená televízia. Budovali sme ju ako pionieri, prešli sme fázami, keď sa jej prvé spustenie v Bratislave ani nedalo technicky veľmi dobre urobiť. Fungovali však rôzne pozitívne filtre a mnohé veci sa dali rôznym spôsobom obísť. Bola to veľká škola budovania káblovej televízie a biznisu okolo nej. Dnes majú ľudia viac alternatívy, ako keď sme začínali, ale značka HBO je stále silná. Doteraz ma to určuje."

Prečo ste ju opustili?

"V istom momente som mal pocit, že som v nej svoje pôsobenie zavŕšil, akoby bol jej priestor už pre mňa malý. A podobne ako som ja odišiel z HBO, rozhodol sa odísť zo svojej pozície riaditeľa UPC Direct v Maďarsku aj môj priateľ a kolega. Prišiel s nápadom urobiť televíziu pre deti, ktorý som uvítal. Celý rok 2006 sme robili prípravu nového projektu."

Ako to prebiehalo?

"Oslovili sme psychológov a rozbehli testy s deťmi a rodičmi. Mali sme človeka z Maďarska s obrovskými skúsenosťami, producenta a kresliča, ktorý dlho pôsobil v Amerike v tíme výrobcov Simpsonovcov. Vytvorili sme koncept edukatívneho kanálu pre deti do troch rokov, kde sa prelínali výchova, rast a zábava. Rozprávky, ktoré sme začali vyvíjať, sme nasmerovali na témy, ako treba prechádzať cez cestu, ako si umývať zuby, rozpoznávať farby, kvety, zvuky, rôzne obrazy. Inšpirovali sme sa skúsenosťami v odvetviach, v ktorých sme predtým pôsobili."

Poznali ste podobné projekty?

"V tom čase takmer neboli, vlastne ani teraz nie je veľa takých, ktoré by boli cielené na deti do troch rokov. Ani youtube vtedy ešte nemal žiadne kanály. Vedeli sme, že zhruba v rovnakom čase ako my začali vysielať americké televízne kanály Baby First, Baby Einstein - dnes už patriace Disney, či Baby TV – pôvodne izraelská televízia, dnes patriaca pod Fox. Chceli sme však byť kultúrne blízko strednej Európe, preto sme si vybrali aj dizajnérov zo strednej Európy, ktorí majú cit pre stredoeurópske prostredie."

Čo vám naznačili psychológovia a testy?

"Mali sme s nimi veľa rozhovorov, opierali sme sa o mnohé štúdie, zamerané práve na konkrétnu cieľovú skupinu. Riešili sme, čo v útlom období deti najviac vnímajú, ako to vnímajú a čo treba robiť, aby sme na nich pôsobili výchovne."

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9P na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9P na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  3. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  5. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  7. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  8. Rozhodujú činy!
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Attract international investors for a reasonable price
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 703
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 10 923
  3. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 691
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 9 108
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 7 409
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 4 536
  7. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 4 107
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 597
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 291
  10. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 2 990

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Na generálnej prokuratúre sa vyplavuje špina

Čo sa dialo na generálnej prokuratúre.

ANALÝZA

Mayová prežila ďalšiu skúšku, no súboj štyroch sa nekončí

Premiérka musí sľubovať, ale nemá kam uhnúť.

Stĺpček Petra Schutza

Za situáciu si môžu Briti sami, ale sme v tom s nimi až po uši

Je dobré, že Brusel ponúka rokovania.

Neprehliadnite tiež

Je koniec. Skupina Cranberries nahrala nový album, naživo ho nikdy nezahrá

Piesne sú spomienkou na speváčku Dolores O´Riordanovú.

Riaditeľ filmovej dielne: Stretol som sa tu s myslením odpojeným od reality

Francúz Matthieu Darras je zvedavý, ako dopadne veľkofilm Generál.