SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Šéf detskej televízie: Zdôrazňujeme rodinu, ale neriešime politiku ani náboženstvo

V rozprávkach slovenskej Ducktv sa proti drakovi bojuje zubnou kefkou. Aj svet na nich fičí.

Pavol Miller (40) ukončil v roku 2003 Katedru marketingovej komunikácie na FiF UK v Bratislave. Jedenásť rokov pôsobil v televízii HBO, ktorú na Slovensku zakladal, potom v spoločnosti Mega Max Media. V roku 2007 založil detský kanál Ducktv, ktorý dnes ponúka 120 rozprávkových sérií pre najmenšie deti a vyvíja stále nové programy. Vysiela v 130 krajinách sveta.Pavol Miller (40) ukončil v roku 2003 Katedru marketingovej komunikácie na FiF UK v Bratislave. Jedenásť rokov pôsobil v televízii HBO, ktorú na Slovensku zakladal, potom v spoločnosti Mega Max Media. V roku 2007 založil detský kanál Ducktv, ktorý dnes ponúka 120 rozprávkových sérií pre najmenšie deti a vyvíja stále nové programy. Vysiela v 130 krajinách sveta. (Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

Keď u nás začal vysielať kanál pre najmenšie deti označený kačičkou v logu, hneď si ho obľúbili aj rodičia. Práve pri ňom zrazu mohli mať istotu, že ich ratolesti nie sú vystavené žiadnej agresivite, lebo rozprávky, ktoré sledujú, sú primerane zábavné aj výchovné.

Je tomu desať rokov, čo vznikla na Slovensku Ducktv a dnes vysiela po celom svete. Za nevšednou opatrovateľskou službou stojí PAVOL MILLER.

Založili ste detský televízny kanál. Znamená to, že vás hnevalo, ako dnešné deti trávia čas?

"Skôr to prirodzene priniesli okolnosti. Roky predtým som pracoval pre kanál HBO. Centrálu mali vtedy najbližšie v Prahe a hľadali človeka, ktorý by mohol biznis rozbehnúť na Slovensku. Mal som dvadsať rokov, uchádzal som sa o miesto a vyšlo to."

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste vtedy vnímali fenomén televízie?

"HBO bola úžasná skúsenosť najmä v období druhej polovice deväťdesiatych rokov, keď prvýkrát vstúpila na stredoeurópsky trh ako platená televízia. Budovali sme ju ako pionieri, prešli sme fázami, keď sa jej prvé spustenie v Bratislave ani nedalo technicky veľmi dobre urobiť. Fungovali však rôzne pozitívne filtre a mnohé veci sa dali rôznym spôsobom obísť. Bola to veľká škola budovania káblovej televízie a biznisu okolo nej. Dnes majú ľudia viac alternatívy, ako keď sme začínali, ale značka HBO je stále silná. Doteraz ma to určuje."

Prečo ste ju opustili?

"V istom momente som mal pocit, že som v nej svoje pôsobenie zavŕšil, akoby bol jej priestor už pre mňa malý. A podobne ako som ja odišiel z HBO, rozhodol sa odísť zo svojej pozície riaditeľa UPC Direct v Maďarsku aj môj priateľ a kolega. Prišiel s nápadom urobiť televíziu pre deti, ktorý som uvítal. Celý rok 2006 sme robili prípravu nového projektu."

SkryťVypnúť reklamu

Ako to prebiehalo?

"Oslovili sme psychológov a rozbehli testy s deťmi a rodičmi. Mali sme človeka z Maďarska s obrovskými skúsenosťami, producenta a kresliča, ktorý dlho pôsobil v Amerike v tíme výrobcov Simpsonovcov. Vytvorili sme koncept edukatívneho kanálu pre deti do troch rokov, kde sa prelínali výchova, rast a zábava. Rozprávky, ktoré sme začali vyvíjať, sme nasmerovali na témy, ako treba prechádzať cez cestu, ako si umývať zuby, rozpoznávať farby, kvety, zvuky, rôzne obrazy. Inšpirovali sme sa skúsenosťami v odvetviach, v ktorých sme predtým pôsobili."

Poznali ste podobné projekty?

"V tom čase takmer neboli, vlastne ani teraz nie je veľa takých, ktoré by boli cielené na deti do troch rokov. Ani youtube vtedy ešte nemal žiadne kanály. Vedeli sme, že zhruba v rovnakom čase ako my začali vysielať americké televízne kanály Baby First, Baby Einstein - dnes už patriace Disney, či Baby TV – pôvodne izraelská televízia, dnes patriaca pod Fox. Chceli sme však byť kultúrne blízko strednej Európe, preto sme si vybrali aj dizajnérov zo strednej Európy, ktorí majú cit pre stredoeurópske prostredie."

SkryťVypnúť reklamu

Čo vám naznačili psychológovia a testy?

"Mali sme s nimi veľa rozhovorov, opierali sme sa o mnohé štúdie, zamerané práve na konkrétnu cieľovú skupinu. Riešili sme, čo v útlom období deti najviac vnímajú, ako to vnímajú a čo treba robiť, aby sme na nich pôsobili výchovne."

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z9P na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4Z9P na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 952
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 035
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 889
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 301
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 878
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 806
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 381
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 349
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 224
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

8 h
Dnes píše Nataša Holinová

Matovič je malý slovenský Trump

Igor Matovič.

Stačí prísť na tlačovku a ukázať na nadpis 2 x 2 je 5?

24 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

5 h