Ste ten, kto sedí za klavírom, hrá a spieva. Ide tento klasický model dokopy s tým, ako dnes vyzerá šírenie hudby, digitalizácia, elektronizácia?
„Myslím si, že streamovanie je skvelá vec. Nie som si už istý, či je dobré, keď sa hudba elektronizuje a všetky zvuky tvoria počítače. Hudba je niečo veľmi ľudské, je to komunikácia. Počúvať hovoriť robota nie je to isté ako počúvať človeka. Môžete mať dokonalú digitálnu symfóniu ako podklad, no nikdy to nebude to isté ako gitarový sprievod.“
Cítite sa ako človek sociálnych médií?
„Je dobré mať priamy vzťah s fanúšikmi, oproti novinám to je priama komunikácia. No snažím sa nevyužívať ich priveľa. Nechcem ani, aby mi sociálne siete príliš zasahovali do súkromného života, pretože potom môžete osoby okolo seba stratiť.“
“Stretol som hudobníčku, ktorá mala na instagrame tri milióny followerov. Na jej koncert však prišlo asi päťdesiat ľudí.
„
Je v dnešnej digitálnej dobe jednoduchšie stať sa umelcom?
„Nemyslím si to. Možno je jednoduchšie získať slávu, no nie je jednoduchšie byť umelcom. Ak chcete byť umelec a chcete, aby na vaše koncerty chodili ľudia, musíte robiť viac ako byť len populárny na sociálnych sieťach. Minulý rok sme v USA robili turné a stretol som tam jedno dievča, ktoré malo asi tri milióny followerov na instagrame. Bola to hudobníčka, no známa najmä svojimi fotografiami. Na jej koncerte však prišlo len asi 50 ľudí. To, že vás na internete sledujú tri milióny ľudí, neznamená, že vás niekto chce vidieť aj naživo.“
Vy ste začínali hudobnú kariéru v hudobných baroch. Bolo ťažké dostať sa do bodu, keď ste si pripadali známy?
„Dostal som sa tam staromódnym spôsobom. Prešiel som si barmi, skúškami, improvizáciou. A stále si myslím, že je veľmi dôležité robiť to týmto spôsobom. Vezmite si spevákov zo šou X Faktor, ktorí majú svoje úplne prvé vystúpenie pred tisíckami ľudí. Osobne si to neviem predstaviť, ako sa títo ľudia cítili. Ja by som bol vydesený. Ja som sa k tomu dostal veľmi pomaly.“