Známe postavy, tradičný príbeh, ošúchaný humor. A predsa vyznieva kanadsko-kórejsko-americký digitálne animovaný rodinný film Veľká oriešková lúpež 2 o čosi lepšie ako originál. Sčasti aj preto, že šok z mohutnej vykrádačky odznel, no predovšetkým vďaka režisérovi Calovi Brunkerovi, ktorý dokázal z filmového trusu upliesť bič, čo občas aj placho plesne. Suroviny s prejdenou záručnou lehotou zmixovať do celku, ktorý asi nenadchne, ale ani neotrávi.
Kto ešte nenakrútil animák?
Búrlivý rozvoj digitálnych technológií spolu s poklesom ich ceny sprístupnil kvalitnú animáciu takmer každému. Škoda, že sa nedajú kúpiť aj talent, nápaditosť a hravosť. No pohľad na rebríčky tržieb je mocná čarodejka: šesť digitálne animovaných filmov prekonalo tržbami magickú hranicu miliardy dolárov a 35 ďalších utŕžilo viac ako pol miliardy.